Sistemul de Garanție-Returnare pentru Magazinele de Proximitate
Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură de mediu din România.

Ce presupune SGR pentru consumatorii finali?
Înregistrare pe platforma Sgr
Organizarea unui punct de retur pentru ambalajele SGR și predarea lor către administratorul de sistem
Un punct de returnare reprezintă un spațiu dedicat, organizat și gestionat de unul sau mai mulți comercianți în care sunt returnate ambalajele SGR de către consumatorii finali în vederea restituirii garanției. Organizarea unui punct de returnare a ambalajelor SGR depinde de mai mulți factori:
Raportarea și gestionarea ambalajelor SGR
Informarea clienților în magazin și la raft
Comercializarea produselor inscripționate SGR
întrebări frecvente
Înregistrarea se face online, accesând acest link: www.portal.returosgr.ro
Mai multe informații despre procesul de înregistrare: www.returosgr.ro
- Ambalajul are aplicat marcajul care indică apartenența la SGR
- Ambalajul trebuie să fie returnat întreg
- Ambalajul nu trebuie să fie deformat sau degradat
- Ambalajul trebuie să fie golit de conținut
Conform RetuRO, fiecare comerciant va putea comanda accesoriile necesare (saci de gunoi, sigilii, suport pentru saci) pentru implementarea punctului de retur a ambalajelor SGR în spațiul de vânzare. Costurile tuturor accesoriilor vor fi decontate de către RetuRO.
Pe lângă asta, pentru comercianții care optează pentru un punct de returnare manual, RetuRO va oferi un „tarif de gestionare”, care presupune o sumă de bani oferită operatorilor comerciali care predau ambalajele SGR colectate către administratorul SGR.
Metodologia de calcul a tarifului de gestionare pentru comercianți, inclusiv HoReCa va fi stabilită prin Hotărâre de Guvern.