Personalul și rolurile din restaurant

Hiring staff and roles in a restaurant

Unul dintre cele mai importante aspecte de luat în considerare atunci când deschizi un restaurant este echipa. Un restaurant bine organizat reprezintă un efort de echipă. În cele ce urmează, vom discuta despre cele mai importante aspecte legate de personalul restaurantului și rolurile pe care le pot avea.

Înțelegerea cerințelor de personal

1. Echipa unui restaurant

Înainte de a deschide un restaurant, trebuie să îți formezi o echipă. Un prim pas pe care îl poți face este să îți dai seama de câți oameni ai avea nevoie pentru a-ți putea desfășura activitatea fără probleme. Dacă vrei o viziune mai clară asupra acestui lucru, îți recomandăm să arunci o privire peste aceste întrebări:

  • Câte zile pe săptămână va fi deschis restaurantul tău?
  • Care este programul zilnic?
  • Care este dimensiunea restaurantului tău? (Numărul de mese, capacitatea maximă de oaspeți la un moment dat?)
  • Oferiți servicii de livrare?
  • Cât de complex este meniul tău?Care este bugetul tău, din punct de vedere al cheltuielilor cu personalul?

Odată ce ai răspuns la aceste întrebări pentru tine, vei putea lua decizii bine informate despre mărimea viitoarei tale echipe.

Rolurile și responsabilitățile

2. Rolurile principale dintr-un restaurant

Pentru a te ajuta în procesul de planificare a personalului, am creat o listă cu cele mai comune poziții, într-un restaurant. Pe măsură ce treci prin lista de mai jos, îți recomandăm să ții cont de răspunsurile la întrebările din secțiunea anterioară.
Hiring a restaurant manager

2.1 Managerul restaurantului

Acesta este, fără îndoială, cel mai important rol din întreaga echipă. Un manager ar trebui să aibă cea mai bună și extinsă experiență în gestionarea unui restaurant. Dacă nu poți găsi un manager de restaurant experimentat, cel puțin candidatul tău ar trebui să aibă o cunoaștere profundă despre cum să conducă o afacere de succes. De asemenea, abilitățile de leadership și capacitatea de a supraveghea personalul tău sunt foarte importante, iar în cele din urmă, o afinitate cu stilul și misiunea ta va aduce mari beneficii.

Hiring chefs and cooks for a restaurant

2.2 Oamenii din spate: bucătari și ajutori de bucătar

Angajarea unui bucătar profesionist este o altă prioritate – calitatea și gustul preparatelor vor juca un rol foarte important în satisfacția clienților. În funcție de dimensiunea restaurantului tău și de complexitatea meniului pe care vrei să-l oferi, trei bucătari ar fi numărul ideal pentru început. De asemenea, dimensiunea restaurantului determină și numărul de ajutori de bucătari de care vei avea nevoie.

Tot în „spatele” restaurantului, vei avea nevoie de livratori de mâncare, spălători de vase și de personal de curățenie. Chiar dacă aceste roluri nu par foarte importante, ele sunt foarte relevante pentru fluxul de lucru general. 
Hiring waiters and cashiers

2.3 Oamenii din față: chelneri și ospătari

Chelnerii și echipa din fața casei vor fi imaginea restaurantului tău. Ei reprezintă valorile tale și influențează atmosfera generală și experiența clienților. Prin urmare, fiecare membru al acestei echipe ar trebui să aibă capacitatea de a face ca oaspeții tăi să se simtă bineveniți. Pentru majoritatea restaurantelor, chelnerii vor fi în același timp și casierii, dar există scenarii în care aceste roluri trebuie să fie separate.
Hiring sommelier bartenders

2.4 Barmani sau somelieri

În funcție de specificul restaurantului tău, trebuie să te gândești dacă vrei să dezvolți o zonă de bar. În cazul în care răspunsul este da, atunci va trebui să angajezi barmani sau somelieri, care au experiență în domeniu și care pot încânta clienții prin măiestria lor.
Restaurant management team

2.5 Echipa de management

Dacă poți să desemnezi câte o persoană pentru fiecare zonă din restaurantul tău, atunci echipa de management va fi formată din acești oameni. Pe scurt, asta înseamnă un manager general, un bucătar șef, un manager pentru zona din față a restaurantului și un manager pentru zona din spate.

Nu este obligatoriu să ai o echipă oficială de conducere, dar cel mai probabil aceasta se va forma pe măsură ce afacerea ta crește. Atunci când ai o echipă de conducere care împărtășește viziunea ta și obiectivele pentru restaurant, aceștia te pot ajuta să comunici aceleași idei și angajaților.
Cât personal este necesar pentru un restaurant?

3. Numărul potrivit de angajați

Staff Needed for a Restaurant

Atât calitatea, cât și numărul de angajați pot determina succesul unei afaceri. Prin urmare, este foarte important să găsești oameni potriviți, care cred în misiunea restaurantului tău. Pentru a calcula câți angajați ai nevoie pentru a ocupa rolurile și responsabilitățile enumerate mai sus, ia în considerare răspunsurile la întrebările din prima secțiune a articolului.

Asigură-te, de asemenea, că descrierea postului pentru fiecare poziție din restaurant este foarte specifică. Atunci când te gândești la diferitele roluri și calculezi nevoia de angajați, încearcă să fii cât mai realist posibil. 

Costuri și reguli

4. Costurile cu forța de muncă și reglementările legale 

Când vine vorba de reglementările legale și documentele necesare pentru deschiderea unui restaurant, este esențial să faci o cercetare temeinică.
Când începi procesul de recrutare, stabilește un interval salarial pentru fiecare poziție, luând în considerare experiența și calificările candidaților. Ține cont de faptul că unele poziții primesc bacșișuri, așa că salariul lor poate fi mai mic, în timp ce altele nu primesc deloc.

Atunci când te gândești la dimensiunea și rolurile echipei tale, trebuie să decizi și cum vei gestiona salarizarea personalului. Poți face asta manual sau poți folosi un software specializat. Folosirea tehnologiei potrivite te poate ajuta să economisești timp și bani pe termen lung. 
Cum să-ți menții echipa

5. Formarea unei echipe închegate

How to retain restaurant employees
Acum că am discutat și despre costurile cu forța de muncă, trebuie să te gândești și la o altă componentă importantă: oamenii care vor lucra alături de tine. Încearcă să creezi un mediu de lucru plăcut pentru ei, deoarece fericirea angajaților tăi va influența direct succesul restaurantului tău.

Când începi procesul de recrutare pentru noul tău restaurant, este momentul ideal să începi să construiești o cultură de lucru pozitivă și să stabilești atmosfera pe care vrei să o ai în echipa ta. Tratarea corectă a angajaților tăi va avea un impact pozitiv și asupra experienței clienților tăi, deoarece personalul din fața casei va transmite atmosfera generală de lucru atunci când interacționează cu clienții.

HoReCa se confruntă adesea cu o rată ridicată de schimbare a personalului, din cauza stresului și a salariilor insuficiente. Poți face diferența și să te concentrezi pe principii precum oferirea de beneficii angajaților, programe de pregătire și transparență în privința plăților.
Întrebări frecvente

6. Întrebări frecvente despre personalul și rolurile din restaurant