cum să identifici publicul țintă

Restaurant target market demographics

Identificarea publicului țintă pentru restaurantului tău este un pas foarte important care determină succesul afacerii. Odată definit, îți poți adapta mai ușor strategia de afaceri la cerințele acestora și poți atinge obiectivele de business.

Why is Demographics Important

1. Definirea publicului țintă

Defining restaurant target audience

Primul pas este să definești publicului țintă. Există anumite caracteristici și aspecte care te pot ajuta în acest proces, precum:

  • vârstă
  • gen
  • locație
  • venit

Acești factori te pot ajuta să înțelegi mai bine comportamentul potențialilor clienți. Este foarte important să ții cont că informațiile rezultate din această cercetare sunt ideale și că pot exista și excepții.

Segmentare după vârstă

2. categoriile de clienți în funcție de vârstă

Gruparea clienților în funcție de vârstă poate fi realizată folosind categoriile de generații. Aceste categorii sunt: Baby Boomers, Generația X, Mileniali și Generația Z.

Baby boomers dining experience

2.1 Baby Boomers

Baby Boomers s-au născut între 1946 și 1964. De obicei, aceasta este o generație care a ieșit din piața muncii și este stabilă, din punct de vedere financiar. Din acest motiv, poți să te aștepți ca Baby Boomers să se regăsească în publicul tău țintă.

​​Un aspect foarte important al acestei generații sunt abilitățile limitate în ceea ce privește utilizarea tehnologiilor digitale. Prin urmare, acest grup demografic va avea dificultăți în ceea ce privește meniurile digitale, rezervările și comenzile online. Din punct de vedere al specificului restaurantului, această generație preferă un restaurant tradițional. 

Generation x dining experience

2.2 Generația X 

Generația X s-a născut între 1964 și 1980. De obicei, aceasta este o generație care încă își formează cariera. O parte mare a acestei generații sunt părinții familiilor cu copii care sunt adolescenți sau se află în primii ani ai tinereții.

Acest lucru înseamnă că majoritatea familiilor cu părinți din Generația X trăiesc încă împreună și, prin urmare, ies împreună la restaurant. Această generație este interesată de o dietă echilibrată și pune accent pe ingrediente organice și proaspete și este familiarizată cu internetul și instrumentele digitale. 
Millennial dining experience

2.3 Mileniali

Milenialii s-au născut între 1980 și 1994. De obicei, această generație este formată din profesioniști tineri care sunt fie singuri sau care încep să își întemeieze o familie. De obicei, merg în restaurante pentru socializare și caută experiențe culinare unice.

Din punct de vedere al carierei, majoritatea generației preferă să economisească bani pentru a-și îndeplini obiective mari, cum ar fi cumpărarea unei locuințe sau a unei mașini. Prin urmare, nu își permit constant mese în oraș, dar nu se abțin de la o experiență culinară, din când în când. Un alt aspect important este grija pentru meniu și un interes crescut pentru alimente provenite din surse sustenabile. 
Gen z dining experience

2.4 Generația Z

Generația Z s-a născut între 1995 și 2014. Această generație include copii, adolescenți și persoane la începutul carierei profesionale. Din punct de vedere financiar, copii și adolescenții sunt dependenți de părinți, iar tinerii au o libertate financiară limitată. Generația Z este în căutare de experiențe culinare accesibile și rapide. Prezența pe internet și pe rețele sociale este un factor important în procesul de decizie al acestei generații. 
Segmentare după gen

3. segmentare în funcție de gen

Gender-based customer segmentation

În ceea ce privește genul potențialilor clienți, informațiile pe care le poți obține sunt destul de limitate. Cu toate acestea, în medie, bărbații aleg localuri precum pub-uri, baruri și restaurante fast-food, în timp ce femeile sunt predispuse să aleagă o cafenea sau un restaurant modern. Având în vedere informațiile limitate pe acest subiect, segmentarea în funcție de genul nu este recomandată ca și criteriu principal pentru definirea publicului țintă. 

Segmentare după locație

4. definirea publicului în funcție de locație

Pe lângă vârstă și gen, locația este un factor cheie de luat în calcul atunci când vrei să definești publicul țintă.

Urban cafes and restaurants

4.1 Zone urbane

Dacă restaurantul tău este amplasat într-o zonă urbană, te poți aștepta ca publicul țintă să fie foarte diversificat din punct de vedere al venitului și al intereselor culinare. O zonă urbană atrage multe grupuri diferite de persoane, de la tineri, familii cu copii până la studenți și seniori. Prin urmare, o afacere poziționată într-un mediu urban trebuie să ofere o experiență culinară interesantă și diversificată, care să satisfacă interesele unui grup diversificat de oameni. Un alt aspect important este crearea unei prezențe puternice pe rețelele sociale pentru a fi găsit mai ușor de potențiali clienți. 
Suburban restaurants

4.2 Zone de periferie

Dacă afacerea ta este situată într-o zonă de periferie, este foarte probabil ca mare parte din clienții tăi să fie din Generația X și Baby Boomers. Într-o zonă de periferie, publicul țintă va fi format din persoane cu venituri medii, care ies la masă ocazional, de obicei pentru a sărbători un eveniment, precum o zi de naștere. Îți recomandăm să te aștepți la grupuri mari de persoane, de toate vârstele, inclusiv copii. Un alt aspect important este să te axezi pe o bucătărie tradițională, cu preparate diversificate. Din fericire, într-o zonă de periferie, concurența nu este la fel de mare ca într-o zonă urbană dar, pe de altă parte, densitatea populației nu este nici ea la fel de mare.
Rural restaurants

4.3 Zone rurale

Dacă restaurantul tău este într-o zonă rurală, factorii de succes sunt similari cu cei dintr-o zonă de periferie. Cu toate acestea, într-o zonă rurală, încearcă să menții bucătăria ta cât mai simplă și tradițională, deoarece, în medie, clienții de aici sunt mai puțin predispuși să încerce ceva nou. O prezență pe internet și pe social media este, de asemenea, mai puțin importantă în acest caz.

Touristic restaurants

4.4 Zone turistice 

Într-o zonă turistică, este recomandat ca specificul restaurantului să fie unul tradițional și să ai angajați care vorbesc limbi de circulație internațională. Mai mult, cu cât restaurantul tău este situat mai aproape de un obiectiv turistic important, cu atât numărul de clienți va fi mai mare.

Segmentare în funcție de venit

5. Venitul

Venitul clienților este important pentru stabilirea prețurilor. Pe scurt, clienții cu venituri mari pot plăti pentru mâncare mai scumpă, cei cu venituri medii pot plăti prețuri medii, iar cei cu venituri mici pot plăti pentru preparate mai ieftine. 
Strategii de comunicare

6. Utilizarea demografiei în strategia restaurantului tău

Pentru a avea un restaurant de succes, cu potențial de creștere pe termen lung, trebuie să folosești demografia grupului tău de clienți în mod corect. Acest lucru înseamnă să adaptezi planul tău de afaceri la nevoile și preferințele lor. Patru factori sunt esențiali în acest sens: produsul, prețul, plasamentul și promovarea. 
Target Marketing Strategy for your restaurant

Produsul, prețul, plasamentul și promovarea

  • Produsul se referă la mâncarea pe care o oferi, care ar trebui să fie pe placul clienților tăi.
  • Prețul ar trebui să fie potrivit pentru veniturile clienților și să țină cont și de prețurile altor restaurante similare din zonă.
  • Plasamentul este important pentru că trebuie să fie ușor accesibil și să atragă oamenii din zonă.
  • Promovarea trebuie să se facă în locurile unde clienții potențiali își petrec timpul și să fie cât mai vizibilă posibil. 
Tot ce trebuie să știi despre cum să deschizi un restaurant
Explorează seria noastră „Cum să deschizi un restaurant” și învață cum să-ți transformi visul în realitate.
Cum să deschizi un restaurant
Întrebări frecvente

7. Întrebări frecvente despre publicul țintă al unui restaurant