LaDoiPași deschide 60 de magazine în 28 iunie 2024, marcând cea mai rapidă expansiune într-o singură zi din istoria francizei

Franciza LaDoiPași
  • Rețeaua trece astfel pragul de 2400 de magazine, consolidându-și poziția de cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din țară, cu acoperire natională, atat în mediul urban, cat și în cel rural
  • Antreprenorii LaDoiPași se bucură de protecția unui brand puternic și de atractivitatea conceptului de proximitate

Rețeaua de magazine de proximitate LaDoiPași - franciză dezvoltată de METRO România - a deschis 60 de magazine într-o singură zi, depășind astfel pragul de 2400 de magazine. Această performanță confirmă atât interesul antreprenorilor locali pentru acest format de retail, cât și preocuparea continuă a METRO de a susține afacerile independente, esențiale pentru buna funcționare a economiei.

“28 iunie 2024 este o zi memorabilă în istoria de peste 12 ani a francizei LaDoiPași. Inaugurarea simultană a 60 de magazine reflectă interesul crescut al pieței pentru acest model de business și capacitatea noastră de a răspunde unui volum mare de cereri. A fost o cursă contracronometru, care a presupus un efort logistic impresionant și o mobilizare de forțe fără precedent în companie pentru a face posibil un proiect atât de ambițios. Le urăm bun-venit noilor parteneri în comunitatea noastră. Avem convingerea că, împreună, vom fi mai puternici și vom construi afaceri sustenabile. Continuăm să susținem afacerile independente prin dezvoltarea rețelei LaDoiPași, unul dintre pilonii de creștere ai businessului METRO”, declara Irinel Popescu, Sales & Operations Director, METRO Romania

Cele 60 de magazine noi sunt prezente atât în mediul urban, cât și în cel rural. O parte dintre antreprenori au ales să dezvolte un business nou, însă cei mai mulți sunt proprietari de magazine de proximitate care au simțit că doar făcând parte integrantă din franciza LaDoiPași pot face față expansiunii comerțului modern.

La finalul anului, METRO estimează că franciza LaDoiPași va depăși pragul de 2500 de magazine.

Magazinele au suprafețe medii cuprinse între 80 și 120 mp și propun un mix de produse alimentare și non-alimentare care variază în funcție de profilul local, selecția fiind realizată pe baza unei analize minuțioase a obiceiurilor de consum specifice comunităților cărora li se adresează. În medie sunt între 3.500 – 7.000 de produse expuse la raft, cu prețuri accesibile, de la produse de bază, la legume și fructe, carne proaspătă, lactate, mezeluri, o gama largă de produse marcă proprie (ARO, Fine Life), dar și produse locale și regionale.

Principalul avantaj pe care antreprenorii îl simt zi de zi în cadrul francizei LaDoiPași este acela că magazinele sunt deținute în totalitate de ei, fiind, practic, afaceri independente. Valoarea adăugată vine din partea METRO, care le oferă acestora un sprijin substanțial, atât în faza de investiție, cât și în cea operațională. Este vorba despre sprijin în amenajarea magazinului, dar si in transferul continuu de know-how pe zonele de mercantizare, soluții de marketing, soluții digitale și consultanță pentru atragerea, fidelizarea clienților și stimularea vânzărilor. Cei care doresc să intre în franciza LaDoiPași vor investi în propria afacere, în funcție de spațiul care va fi transformat, precum și de nevoile comunității pe care o vor deservi.

LaDoiPași depășește granițele unui business de retail, oferind acces la un ecosistem de soluții digitale și de management, care contribuie la competitivitatea și sustenabilitatea afacerii. Un magazin LaDoiPași este rezultatul efortului comun al antreprenorilor și al METRO, care participă cu know-how și consultanță în privința aspectelor-cheie ale afacerii, cum ar fi alegerea echipamentelor și a sortimentației. De asemenea, METRO asigură elementele de branding, de mercantizare, dotările cu echipamente și suport IT, materialele promoționale, campaniile de promovare la nivel național, campaniile de loialitate și aniversare.

Antreprenorii LaDoiPași beneficiază de avantajele unui sistem de gestiune integrat cu METRO, care automatizează operațiuni precum înregistrarea facturilor, gestionarea produselor, controlul stocurilor, activități care în mod tradițional presupun un volum mare de muncă.

Anul trecut a fost lansată aplicația mobilă LaDoiPași, care le oferă clienților magazinelor acces facil, pe telefon, la informații despre ofertele lunare, campaniile organizate în magazine și la o serie de oferte ce pot fi activate exclusiv în aceasta aplicatie. De asemenea, utilizatorii acesteia pot găsi cel mai apropiat magazin LaDoiPași prin intermediul hărții integrate.


Despre LaDoiPași

Lanțul de magazine LaDoiPași a fost creat prin reunirea mai multor proprietari independenți sub un singur brand. Conceptul LaDoiPași a fost lansat pe piața locală în 2012 și dezvoltat în regim de franciză de METRO România, pentru a susține antreprenorii locali să își dezvolte afaceri în comunitățile în care trăiesc. În magazinele LaDoiPași, consumatorii găsesc o gamă largă de produse de bază, având la dispoziție o selecție generoasă de produse proaspete, de la lactate și brânzeturi, la legume și fructe, la carne proaspătă și preparate din carne. Lanțul s-a extins accelerat, încă de la lansarea pe piață. În prezent, rețeaua numără peste 2.400 de magazine răspândite uniform, pe întreg teritoriul României.



Despre METRO

METRO este lider internațional în comerțul de produse alimentare și nealimentare cu ridicata, specializat în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor și business-urilor din zona de catering (HoReCa), precum și ale comercianților independenți (Traders). În întreaga lume, METRO are aproximativ 17 milioane de clienți care beneficiază de mixul multicanal unic al companiei: clienții pot face achiziții într-unul dintre magazinele de format mare din zona lor sau pot comanda online pentru livrare direct in locație (Food Service Distribution, FSD) - toate susținute și interconectate digital. În paralel, METRO MARKETS se dezvoltă ca un marketplace internațional, destinat nevoilor clienților profesioniști, un marketplace care a crescut și s-a extins continuu din 2019. Sustenabilitatea este un pilon cheie al METRO, compania fiind listată în diferiți indici și clasamente de sustenabilitate, inclusiv MSCI, Sustainalytics și CDP. Compania operează în peste 30 de țări și are peste 89.000 de angajați la nivel mondial. În anul financiar 2022/23, METRO a generat vânzări de 30,6 miliarde de euro. Mai multe informații pot fi găsite pe MPULSE.de, revista noastră online.