Marketing și branding

Restaurant branding and marketing strategies

În lumea rapidă a industriei HoReCa, experiența clientului a devenit factorul care determină succesul unui afaceri. Gustul și calitatea mâncării sunt aspecte importante, dar pentru a-ți asigura un avantaj competitiv, trebuie să mergi mult mai departe. În acest articol, îți vom explora cum o strategie de marketing eficientă și o identitate vizuală puternică pot transforma un restaurant nou într-o destinație preferată de clienți. 

Identitatea și misiunea restaurantului

1. Crearea unei identități vizuale

Restaurant market analysis

1.1 Analiză de piață

Primul pas în definirea brandului tău este o analiză de piață amănunțită. Înțelegerea demografiei, stilului de viață al potențialilor clienți și a opțiunilor existente de restaurante în zonă este vitală pentru ajustarea conceptului tău.

Câteva întrebări care te pot ajuta la acest pas:

  • Ce oameni trăiesc în zonă? Sunt multe familii, studenți, oameni în vârstă sau un amestec?
  • Care este stilul de viață al oamenilor care locuiesc în zonă?
  • Care ar fi bugetul pe care l-ar aloca pentru o masă în oraș?
  • Ce opțiuni de restaurante există deja în zonă?
  • Ce aș putea să fac diferit față de competiție pentru a atrage clienți?

Sfatul nostru este să ții cont de informațiile care rezultă din întrebările de mai sus și în funcție de asta să conturezi modul în care va arată viitoarea ta afacere.

Analiza de piață și a competiției
Find your brand identity

1.2 Identitatea restaurantului tău

Identitatea restaurantului tău este modul în care clienții te percep. Un branding bun este cheia prin care poți să ieși în evidență în industria HoReCa. Dar ce presupune mai exact un branding bun? Aici nu ne referim doar la logo, un design modern sau texte atrăgătoare. Este vorba și despre valorile care stau la bază și care influențează toate aspectele de zi cu zi.

Uite câteva întrebări care te pot ajuta:

  • Care este scopul restaurantului?
  • Care sunt valorile cu care pornesc la drum?
  • Cum o să fie atmosfera în restaurant? Vreau un spațiu în care oamenii să fie relaxați sau prefer să am un flux constant și rapid de clienți?
  • Vreau un creez un spațiu modern sau ceva clasic, tradițional?
Restaurant mission statement

1.3 Sloganul restaurantului

În procesul de definire a identității afacerii tale, un slogan te poate ajuta enorm. Integrarea acestuia în toate elementele de branding, de la meniuri, logo și pe site consolidează mesajul și îl face memorabil pentru clienți. Astfel, fiecare interacțiune a clienților cu restaurantul tău devine o oportunitate de a comunica și sublinia valorile afacerii tale.

Restaurant branding

1.4 Inspiră-te din piață

Dacă nu știi de unde să începi sau te simți neinspirat, încearcă să te gândești la alte restaurante de succes și să examinezi cu atenție modul în care și-au dezvoltat branding-ul. Pe lângă asta, încearcă să te gândești la ce-ți transmite numele lor și care e sentimentul tău când le vezi branding-ul.

Nu trebuie să te rezumi doar la restaurante, în jurul tău sunt multe business-uri din care te poți inspira. Sfatul nostru este să nu copiezi ideile altor afaceri ci să le consideri doar ca pe o sursă de inspirație care îți permit să dai contur mai ușor ideilor tale. 

Ce nume vei alege pentru restaurantul tău?

2. Gândește-te la numele restaurantului

Brainstorming restaurant names

2.1 Gândește-te la numele restaurantului

Să găsești unui nume bun pentru o afacere este un proces dificil. Cu toate acestea, dacă ai trecut cu succes de pasul anterior, atunci nu ar trebui să întâmpini probleme. Un mod excelent de a începe este să notezi toate cuvintele și expresiile care îți trec prin minte în momentul în care te gândești la viitoarea ta afacere.
Types of logos and names

2.2 Stiluri de nume ale afacerii

Există multe moduri prin care poți găsi numele potrivit pentru o afacere. De obicei, cele mai populare nume de restaurante pot fi clasificate în următoarele categorii:

  • jocuri de cuvinte
  • nume abstracte
  • nume de persoane
  • acronime
  • cuvintelor care provin din limbi străine
  • nume inspirate din literatură sau pop-culture

Categoriile de mai sus nu trebuie să te limiteze, există posibilități nesfârșite atunci când vine vorba despre denumirea unei afaceri. Noi îți recomandăm să fii creativ și, pe lângă asta, să te bucuri de întreg procesul!

How to name a restaurant

2.3 Sfaturi practice pentru găsirea numelui

Dacă ai deja o listă de nume și vrei să o scurtezi și să rămâi cu câteva variante, gândește-te la aceste aspecte:

  • Îmi place acest nume?
  • Cum sună numele ăsta?
  • Are sens acest nume?
  • Este ușor de înțeles și de scris?
  • Este posibil să fie confundat cu altă afacere din piață?
  • Este ușor de reținut?
  • Ce părere ar avea un necunoscut despre acest nume?

Ultima întrebare are sens mai ales atunci când ai luat în considerare cuvinte din limbi străine. O altă metodă de a vedea dacă numele are potențial, e să dezbați topicul cu alte persoane apropiate, precum familia sau prietenii. O părere în plus s-ar putea să facă diferența!

Register your restaurant name

2.4 Înregistrarea numelui la Registrul Comerțului

După ce ai terminat cu partea creativă, urmează partea juridică. Îți recomandăm, în momentul în care dorești să îți înregistrezi numele la Registrul Comerțului să mergi cu 3 variante și să le ordonezi în funcție de preferințe.

Pe lângă asta, verifică disponibilitatea numelui pe Social Media și pe platforme de domenii de site-uri pentru a fi sigur de alegerea făcută. După ce ai bifat toate căsuțele și ai reușit să înregistrezi numele la Registrul Comerțului, sfatul nostru este să îți deschizi conturi pe toate rețelele de social media pe care urmează să le folosești pentru a fi sigur că denumirea afacerii îți aparține în totalitate. 

Tot ce trebuie să știi despre cum să deschizi un restaurant
Explorează seria noastră „Cum să deschizi un restaurant” și învăță cum să îți transformi visul în realitate.<br><br>
Cum să deschizi un restaurant
Cum să atragi mai mulți clienți

3. Strategii de Marketing pentru restaurantul tău   

O strategie de marketing eficientă te va ajuta să-ți construiești o bază solidă de clienți și să îți crești vânzările într-un ritm natural și eficient. Pe lângă asta, o strategie bună de marketing te va face cunoscut și în comunitatea locală de antreprenori și va deschide noi uși pentru parteneriate cu furnizori de servicii, artiști, distribuitori sau te poate ajuta să recrutezi mai ușor personal.

Îți recomandăm să încerci un mix de marketing, care este format din mai multe medii de promovare, precum, social media, newsletter, afișe stradale, spoturi radio și multe altele. Pe lângă asta, este obligatoriu să îți setezi obiective clare, o perioadă de timp în care dorești să atingi obiectivele, un buget și publicul țintă. După care poți trece la acțiune!

3.1 Marketing digital

Marketing-ul digital este un instrument de marketing complex, dar foarte eficient în promovarea unei afaceri. De la conturi pe Google My Business, la Google Maps, site-uri de prezentare și conturi de social media, toate aceste instrumente îți permit să îți crești afacerea sustenabil și eficient din punct de vedere al costurilor.

 

3.2 Optimizarea motoarelor de căutare (SEO)

SEO (Search Engine Optimization) este un alt instrument prin care îți poți crește afacerea. O poziționare bună online înseamnă un număr mai mare de oameni îți pot descoperi afacerea în momentul în care caută lucruri conexe cu afacerea ta. Trebuie menționat că o strategie SEO presupune multă muncă și că nu se poate realiza peste noapte dar, pe termen lung, rezultatele sunt garantate.

 

3.3 Campanii de marketing local

Pe lângă marketing-ul digital, există și multe oportunități de promovare a unei afacerii în mediul offline. De la festivaluri, streetfood, sau evenimente corporate și culturale, participarea la evenimente îți poate crește notorietatea și vânzările.

Promovează-ți restaurantul

4. Publicitatea restaurantului tău

Personalized advertisement

4.1 Anunțuri personalizate

După ce ai stabilit strategia de marketing, trebuie să te gândești către cine te adresezi, care este publicul tău țintă. Încearcă să detaliezi cât mai bine buyer persona. Poți începe prin a răspunde la următoarele întrebări:

  • Care este stilul de viață al clienților mei?
  • Care este locul lor de muncă ideal?
  • Ce hobby-uri și interese ar putea avea viitorii mei clienți?
  • Ca fel de personalitate au clienții mei?

Un profil complet al clientului ideal trebuie să acopere următoarele aspecte:

  • Informații generale: vârstă, gen, stare civilă, locație, mediu de reședință, nivelul de educație și venituri
  • Informații profesionale: industria în care lucrează, mărimea companiei, poziția în companie
  • Elemente de identificare în mediul online: rețelele sociale utilizate, sursele de informare și site-uri preferate, ce cărți citește, de unde își face cumpărăturile, ce hobby-uri are, etc.
  • Valori cheie: ce contează atunci când ia o decizie, care este valoarea principală pe care pune accent, ce ar putea să-l opreașcă din a face o achiziție;
  • Personalitate: introvert-extrovert, pasiv-activ, loial-prietenos, analitic-creativ;
  • Interese: pescuit, sport, jocuri video, filme, gătit, călătoritul, etc.

Cu cât reușești să creezi un profil mai specific și detaliat, cu atât o să ajungi să-ți cunoști mai bine viitoare audiență. Această strategie te va ajuta mult atunci când vei începe promovarea online, mai ales pe partea de costuri.

Budget-friendly advertisement

4.2 Strategia de targetare a anunțurilor

În funcție de profilul de buyer persona rezultat la pasul anterior, ar trebui să știi deja care este clientul tău ideal. Tot ce mai rămâne de făcut este să alegi mediile online prin care o să-l targetezi cu anunțuri despre afacerea ta. Există multe platforme prin care poți face asta, precum Facebook, Instagram, YouTube sau chiar LinkedIn. Fiecare platformă are beneficiile sale, dar aspectul cel mai important este că poți atinge grupuri mari de oameni, cu bugete destul de mici.

Succesul unui restaurant în HoReCa este strâns legat de branding și de o strategie solidă de marketing. O experiență memorabilă și o identitate vizuală distinctă sunt elementele cheie pentru atragerea și fidelizarea clienților. Prin implementarea unei strategii bine gândite de marketing și branding, îți poți construi nu doar o afacere de succes, ci și o comunitate loială care să-ți susțină și promoveze afacerea constant. 
Întrebări frecvente

5. Întrebări frecvente despre marketingul și brandingul unui restaurant