Visul Florentinei Dumitrache

Timp de citire : 5 min
Bavaria Blu

Descoperă povestea inspirațională a unei tinere antreprenoare din industria ospitalității care, pornind de la o educație solidă și o ambiție puternică, a reușit să transforme o afacere de familie într-un hotel de succes. Explorează obstacolele întâmpinate și strategiile adoptate pentru a depăși provocările, precum și viziunea sa pentru schimbarea percepției asupra turismului autohton și a industriei HoReCa.

Hotel bavaria blu

Constanța, România

Povestea Florentinei Dumitrache

Am crezut mereu și susțin cu tărie în continuare că educația este cheia succesului. Am avut șansa de a crește într-o familie de oameni învățați, cu simț antreprenorial, iar aceste abilități, aș spune că s-au transmis din generație în generație. De mic copil, am simțit nevoia de a demonstra că merit tot ceea ce am și că sunt bună în ceea ce fac. Astfel a luat naștere povestea mea de viață, când la doar 16 ani am decis că vreau să plec în străinătate să studiez. Chiar dacă sora mea era deja plecată, mi-a fost destul de dificil să îmi conving părinții că și eu pot face față obstacolelor întâmpinate departe de casă.

Sunt oameni care au spus și care vor spune că mi-a fost ușor, că am fost susținută financiar, că nu îmi lipsea nimic, dar, indiferent de statutul social, fiecare dintre noi se confruntă cu greutăți, doar că avem de a face cu un set diferit de dificultăți și pentru fiecare dintre noi drumul până în vârf este anevoios. Am fost mereu o fire ambițioasă, iar provocările întâmpinate în afara m-au întărit și cred eu, pregătit, pentru viață.

Am absolvit una dintre cele mai bune universități din lume (Universitatea Cambridge) și am împrumutat de aici modul de abordare al oamenilor, felul de a gândi și de a soluționa problemele și am decis că toate cunoștințele pe care am fost privilegiată să le acumulez acolo, să le transmit mai departe celor care îmi vor fi alături în drumul spre succes.

După ce am terminat studiile și m-am întors în țară, am preluat una dintre afacerile de familie, după o perioadă în care am fost angajată în cadrul acelui hotel, ocupând o funcție de execuție și cunoscând îndeaproape domeniul de activitate. M-am confruntat cu multe obstacole, însă cea mai mare provocare a fost să demonstrez că pot și merit să fiu la cârma acestui business. Astfel, am ajuns Director General al unui hotel de 4 stele din Mamaia pe care mi-am dorit să-l „cresc” și să-l îmbunătățesc în fiecare an și prin intermediul căruia am vrut să-mi las amprenta asupra societății. Am investit în fiecare an în dotările și facilitățile lui și mai ales în echipa care mă ajută să livrăm turiștilor noștri sejururi „ca în afară”.

În acești 10 ani de când mă ocup de acest hotel, ne-am dezvoltat capacitatea de cazare, adăugând în palmares un concept unic, cel al etajului Mapamond, care mă reprezintă pe mine și călătoria mea prin lume, camerele fiind fiecare decorate cu specificul unei țări. Ne-am dezvoltat și ca echipă, anual extinzând numărul angajaților permanenți, lucru care ne ajută să oferim servicii mai bune de la an la an.

Debutul meu în cadrul unității pe care acum o conduc a început cu o mare provocare: la început de sezon toată echipa a dispărut, invocând varii motive. Venind cu o altă mentalitate și modalitate de abordare, celor pe care i-am întâlnit când am ajuns la hotel, le-a fost destul de greu să se adapteze viziunii mele despre afacere, și au decis să renunțe. Dar nu regret nicio secundă alegerile făcute. Acum am alături o echipă tânără, care este deschisă să evolueze și să ofere turiștilor experiențe frumoase în cadrul hotelului, având în suflet dorința de a arăta că și la noi se poate, că și turismul autohton merită.

Mereu am căutat să îmbunătățim serviciile oferite clienților noștri, iar pentru a obține acest lucru am înțeles că ne trebuie practică și o echipă permanentă. Ne-a fost destul de dificil să transformăm un business sezonier într-unul permanent, iar când credeam că suntem pe drumul cel bun, a venit pandemia și ne-a dat înapoi cu câțiva ani. Însă, motivația de a realiza ceva semnificativ vine din interiorul fiecărei persoane și niciun obstacol nu este insurmontabil. În plus, trebuie să înțelegem că atunci când vorbim despre motivație într-o afacere, trebuie să vorbim la plural, trebuie să-i inspirăm pe cei alături de care muncim, trebuie să-i facem să tragă în aceeași direcție și trebuie să-i ajutăm să-și depășească limitele și să creadă în ei. Iar noi, ca și antreprenori, trebuie să acceptăm că nu putem reuși singuri.

În domeniul meu de activitate ne confruntăm cu o lipsă acută de forță de muncă, mai ales calificată. HoReCa este adesea văzută ca o industrie de back-up pentru cei care nu și-au găsit încă vocația profesională și prin urmare calitatea serviciilor este afectată. Împreună cu echipa mea, vreau să schimbăm această percepție, a jobului de rezervă. Nu suntem o „dragoste” de o vară, suntem parteneri pe viață, de lungă durată, unde oamenii își pot clădi cariere și unde se pot dezvolta, atât personal cât și profesional. În mentalitatea națională, turismul trebuie să renască și să-și redobândească statutul de industrie relevantă și importantă. Aceasta este povestea noastră, a echipei Bavaria Blu, a succesului care sperăm să inspire mulți tineri, indiferent de la ce nivel pornesc și cu ce prejudecăți se confruntă! 
vis de antreprenor
Povestea ta inspiră, povestea ta îi poate face pe ceilalți să viseze. Hai și tu să faci parte din această poveste!
Spune-ți povestea
comunitatea succesului
Împreună, construim mai mult decât simple povești individuale. Ne unim pentru a scrie o narațiune colectivă despre succes, provocări și creștere.
Descoperă poveștile