Devino client METRO

Aplică pentru un card METRO

Cum să-ți diminuezi costurile prin reducerea risipei alimentare

Deseuri_head

Primul pas: Redu cantitatea de resturi alimentare!

A reduce cantitatea de resturi alimentare este una dintre cele mai mari provocări
ale industriei, la nivel mondial. Mâncarea pe care o aruncăm este o risipă de resurse: costă mult să o cumperi şi la fel de mult să o arunci. O cantitate foarte mare de energie se consumă în momentul cultivării, culesului, transportului, procesării, ambalării, distributiei și preparării, iar acest lucru are un mare impact negativ asupra planetei.


Când e vorba de resturi alimentare, majoritatea se gândesc la costurile de reciclare. Cu toate astea, trebuie luate în considerare mai multe aspecte atunci când estimăm costurile suplimentare cu privire la deșeurile alimentare:

- Efortul pierdut depus pentru prepararea acestor alimente
- Energie pierdută pentru livrare, conservare și preparare
- Pierderi din profit odată cu munca prestată inutil, energia şi mâncarea consumate
- Pierderi datorate unor răspunderi asumate și a altor riscuri


Cheia unui management eficient al reziduurilor  stă în cele trei R-uri:
Redu, Reutilizează și Reciclează.

 

Acestea se remarcă în diferite stadii ale activității dintr-o bucătărie, iar optimizarea lor înseamnă:

deseuri_3

1. Achiziționarea - cea mai ușoară metodă de a reduce reziduurile este să nu cumperi de la început prea multe produse. Poți să menții o politică de achiziții constantă atunci când ai un sistem bine pus la punct cu informații despre achizițiile trecute, prezente și viitoare.

2. Depozitarea - menține un inventar al mărfii, utilizând un sistem îmbunătățit de etichetare a datei. Controlul stocurilor se concentrează pe minimizarea costurilor și pe o bună exploatare a spaţiului de depozitare, dar în același timp pe asigurarea că ai suficientă marfă pentru cererile din restaurant.

3. Procesul de producție - nu produce în exces mai mult decât vinzi sau utilizezi! În faza de producție reziduurile apar atunci când ingredientele nu sunt preparate cu atenție sau atunci când ingredientele care ar putea fi folosite sunt gestionate deficitar.

4. De la preparare la comandă - folosește ingredientele inteligent și introdu și câteva
ingrediente care rămân din procesul de preparare. Aplică regula: ‘’Într-o bucătărie nu se aruncă nimic‘’. Succesul unui meniu depinde foarte mult de îndemânarea și experiența echipei din bucătărie şi a echipamentului de care aceasta dispune.

5. Porționare și resturile din farfurie - porțiile adecvate vor preveni excesul de resturi în farfuriile întoarse la bucătărie. O porţie prea generoasă nu pare să fie o problemă, însă înmulţită cu numărul de zile, de luni, problema devine destul de alarmantă.

6. Debarasare - risipa de alimente este un efect secundar inevitabil al activităţii oricărui restaurant şi o sursă de cheltuieli. Reducerea volumului reziduurilor este singura soluţie la această problemă. Calculează cantitatea de reziduuri din bucătăria ta și debarasează-le în mod sustenabil (prietenos cu natura).

Soluțiile profesionale Unilever Food Solutions vin în ajutorul bucătarilor astfel încât aceștia pot salva timp prețios în bucătărie. Ingredientele folosite (Produsele UFS) ocupă spațiu redus și asigură rezultate constante, pastrând gustul autentic și calitatea preparatelor. De asemenea, acestea pot contribui și la un bun management al reziduurilor.

Vezi mai multe detalii despre produsele Unilever Food Solutions aici: https://www.unileverfoodsolutions.ro/catalog-de-produse.html Întreabă despre disponibilitatea lor în magazinele METRO.