Devino client METRO

Aplică pentru un card METRO

Curiozități despre conopidă, beneficii și mod de preparare

940x200_conopida

Conopida face parte din familia de crucifere, împreună cu broccoli, varză, varză creață, varză de Bruxelles. Albă, violetă sau verde, conopida este un aliment sănătos, continând numeroși fitonutrienți care ajută la prevenirea cancerului. Este demonstrat prin zeci de studii că persoanele care consumă până la patru porții de crucifere pe săptămână prezintă un risc foarte scăzut de a se îmbolnăvi de cancer.

Povestea conopidei

Conopida provine din Asia Mică, însă există dovezi legate de cultivarea acesteia în Egipt încă din anul 400 î.d.H. Din Asia Mică, conopida a ajuns în Italia și aproximativ în secolul al XVI-lea, a început să fie cultivată și în Franța. De aici cultura de conopidă s-a răspândit peste tot în Europa, inclusiv în Anglia. La începutul anilor 1600, englezii au dus conopida în America de Nord, unde a fost cultivată de atunci. Principalele ţări care cultivă conopidă la momentul actual sunt Italia, Franţa, China, Statele Unite şi India.

Beneficiile consumului de conopidă

Conopida este o sursă excelentă de vitamina  C, vitamina K, vitamina B6, proteine, tiamină, riboflavină, niacină, magneziu, fosfor, acid folic, acid pantotenic, potasiu. Mark Twain spunea despre conopidă, metaforic vorbind, că este „o varză cu studii superioare“, făcând aluzie la beneficiile nutriţionale ale acesteia.

Consumul de conopidă previne anemia. Acţionând la nivelul sistemului cardiovascular, conopida ajută la combaterea bolilor de inimă şi a atacului cerebral și reglează tensiunea arterială. Un efect benefic îl are şi asupra oaselor şi metabolismului celular, precum și asupra danturii, datorită conținutului de fosfor.

Cum alegi conopida

Partea comestibilă a conopidei o reprezintă mugurii tineri de flori. Aceştia sunt acoperiţi de mai multe straturi de frunze. Atunci când cumperi conopidă, verifică să nu fie moale sau galbenă la suprafață și să nu aibă pete maronii. Alege conopida cu cele mai multe frunze proaspete și verzi. Conopida îngălbenită este veche și nu mai are gust bun. Florile trebuie să fie lipite între ele, nu despărțite sau vestejite.

Cum prepari conopida

Ca să te asiguri că insectele sau pesticidele dăunătoare sunt eliminate, pune conopida într-un recipient cu apă rece și sare, timp de aproximativ 15 minute.

Esențial este să știi cât de mult să gătești conopida, că sa nu ii pierzi toate calitățile . Cel mai sănătos mod de a găti conopida, daca vrei să îi păstrezi toți nutrienții, este să o prepari la aburi. Buchetele de conopidă de aceeași mărime pot fi gătite la abur timp de 6 minute. Dacă vrei să păstrezi textura fermă a conopidei, poți să o prepari la cuptor.

Conopida se mulează perfect cu o mulțime de arome, așa că felurile de mancare în care poți să o incluzi sunt variate. Conopida poate fi condimentată cu turmeric, coriandru, curry, mărar, semințe de țelină, tarhon, rozmarin, muștar, salvie, cimbru, usturoi sau nucșoară.

Specii “exotice” de conopidă

Soiurile colorate de conopidă sunt apreciate de consumatorii aflați mereu în căutare de noi experiențe culinare și care au o curiozitate pentru a gusta alimente diferite. Culoarea violet sau verde crud  este un atu vizual, conopida verde sau mov fiind folosită cu succes și la decorarea diverselor preparate culinare.

 

460x444_conopida_verde

Coreează un site și un blog pe care să publici regulat conținut

 

  1. Creează un site și un blog pe care să publici regulat conținut

În mod clar, un prim pas pe care este important să-l faci este să-ți construiești un site și un blog unde poți posta constant conținut de calitate, care să răspundă nevoilor clienților tăi și să aducă valoare în plus față de produsele pe care  le vinzi. Asta este o strategie pe termen lung, așa că nu te aștepta să ai rezultate imediate.  Conținutul pe care îl scrii și publici va aduce utilizatorii pe site-ul tău și te va ajuta să îți creezi un nume pe piață, ceea ce, în final, va crește și vânzările.

460x444_conopida_violet

Promovează-te pe Facebook

2. Promovează-te pe Facebook

Cei mai mulți dintre clienții tăi sunt activi pe Facebook, așa că este important să fii prezent și pe această platformă. Postează conținut care să-i intereseze, inclusiv link-uri către site-ul tău și creează o comunitate relevantă, de oameni interesați de produsele tale, cu care să comunici în mod constant, cărora să le faci oferte speciale și pentru care să poți crea concursuri. În România, Facebook a ajuns la aproape 10 milioane de utilizatori, așa că este esențial să o folosești pentru a-ți promova afacerea.

3. Promovează-te pe Instagram

Instagram este cea mai în vogă rețea socială a momentului, pe care utilizatorii sunt mai activi decât pe Facebook. Chiar dacă este din ce în ce mai des folosită în România, nu se potrivește oricărui tip de afacere, ci mai degrabă acelora care transmit și comunică mult la nivel vizual, cum ar fi restaurantele, producători sau vânzători de haine, mobilă, accesorii și altele. Dacă ești parte dintr-o astfel de piață, postează constant pe Instagram și interacționează cu fanii tăi, oferă-le reduceri speciale sau bonusuri.