Devino client METRO

Aplica pentru un card METRO

Şeful Metro: Jucătorii actuali au ocu­pat locaţiile-cheie din piaţă. Vor mai fi deschideri în retail, însă nu în rit­mul alert din această perioadă



Jucătorii din comerţul modern au ocupat locaţiile-cheie din piaţă şi, deşi mai este loc de dezvoltare şi vor mai fi deschideri, ele nu se vor derula în ritmul alert din această perioadă, este de părere Gilles Roudy, executivul francez care conduce Metro Cash&Carry România.

„În prezent jucătorii actuali au ocu­pat locaţiile-cheie din piaţă, şi deşi mai e loc de dezvoltare, nu putem spune că se vor mai deschide alte, să zicem, 1.000 de ma­gazine de comerţ modern pentru că piaţa nu ar putea suporta atât de multe", a spus Roudy.

Piaţa s-a dezvoltat puternic în ulti­mii ani, jucătorii - în special lanţurile de su­per­marketuri şi magazinele de dis­count – deschizând 100 sau chiar 200 de uni­tăţi noi pe an. În acest context nu­mă­rul de hipermarketuri, Cash & Carry, super­marketuri (împreună cu maga­zi­nele de proximitate deschise de lan­ţu­rile in­ternaţionale) şi magazine de tip dis­count a depăşit anul trecut pragul de 1.200.
gilles-roudy-300X160
Reţeaua Metro are 32 de magazine dintre care 26 clasice (pe suprafaţă mare, de circa 8.000-10.000 mp) şi şase Metro Punct (de 2.000-3.000 mp).

În ceea ce priveşte franciza LaDoiPaşi, Roudy spune că va continua dezvoltarea, compania căutând în permanenţă proprietari de magazine care să devină parteneri.

"Nici aici nu este o cursă de viteză, putem deschide fie 200 de unităţi în cinci ani, fie 1.000, în funcţie de oportunităţi. În rural aceste magazine sunt singura legătură a consumatorilor cu comerţul modern.“

Metro Cash & Carry a terminat anul 2012 (ultimul pentru care există date publicde) cu afaceri de 5,04 mld. lei (1,13 mld. euro) în creştere în lei cu sub 2% faţă de 2011. În aceeaşi perioadă profitul a scăzut la jumătate până la 66,5 mil. lei în 2012.

Autor: CRISTINA ROSCA