Devino client METRO

Aplica pentru un card METRO

Gilles Roudy, Director General al METRO C&C România: “Suntem deschiși la parteneriate cu producătorii locali și îi încurajăm să devină partenerii noștri”

Cu ocazia celei de-a 50 aniversări a METRO Cash & Carry, Gilles Roudy, noul Director General al METRO Cash & Carry România, a avut amabilitatea să ne răspundă, în exclusivitate, la câteva întrebări legate de această cifră rotundă, de planurile şi programele strategice strategice ale METRO Cash & Carry România în 2014.

retail-FMCG.ro: Ce noutăți aduce aniversarea de 50 de ani a METRO?
Gilles Roudy, Director General al METRO Cash & Carry România: “A 50-a aniversare a METRO Cash & Carry reprezintă un moment important pentru noi, dar şi pentru piaţa internaţională de retail, după ce în anul 1964 am introdus pe piață o formă unică de comerţ. La acel moment, formatul cash & carry venea cu o soluție potrivită nevoilor de business ale clienţilor profesionali de a achizitiona şi a ridica produsele din acelaşi loc.

Aniversarea a 50 de ani de METRO aduce o nouă abordare “YOU & METRO”, care însumează toate eforturile trecute și prezente de a deveni cel mai bun partener al antreprenorilor în dezvoltarea afacerilor lor. Probabil mai mult decât orice alt tip de comerț, segmentul cash & carry se bazează pe relaţii profesionale şi incredere. 
gilles-roudy-retail-300X160
În acest sens, noua poziţionare marchează o continuitate a initiaţivelor METRO Cash & Carry de a se apropia de partenerii săi. Totodată, dorim să subliniem atenţia noastră constantă către afacerile independente din România, fie că vorbim despre cele nou deschise, în dezvoltare sau mature, cu nevoi de consolidare.

Ne-am stabilit provocarea de a extinde, şi nu doar de a menţine, succesul pe care l-am atins în multe zone ale afacerii noastre. De asemenea, intenţionăm să exploatăm cât mai mult toate punctele forte ale METRO Cash & Carry.

Noua noastră poziţionare transmite esenţa relaţiilor cu clienţii nostri, cu care împărtăşim cunoaşterea şi expertiza adunate în cei 50 de ani de operaţiuni pe piaţa internaţională. Astfel, contribuim la dezvoltarea afacerilor independente, unul dintre punctele noastre principale de diferenţiere.”

retail-FMCG.ro: Ce tip de activităţi de aniversare aţi planificat pentru anul 2014?
GR: “Anul aniversar este dedicat tuturor afacerilor independente din cele 29 de ţări în care activăm. În România, am implementat METRO – Starurile Comunității, o campanie de responsabilitate socială care recompensează şi încurajează antreprenorii care contribuie la bunăstarea comunităţii lor.

În plus, am pregătit campanii promoţionale de-a lungul anului, pentru a oferi clienţior noştri avantaje competitive.

Totodată, am implementat un sistem spre a oferi consultanţă specializată clienților METRO prin intermediul experților noştri.

Toate acţiunile au în centru afacerile independente, partenerii noştri principali în călătoria spre succes, din primii 50 de ani de existenţă ai METRO Cash & Carry.”

retail-FMCG.ro: Care sunt planurile strategice ale METRO Cash & Carry România în 2014? Aveţi în vedere schimbarea strategiei actuale sau consolidarea programelor existente?
GR: “În 2014 vom continua să consolidam programele pe care le-am iniţiat în anii anteriori şi care s-au dovedit a fi de succes: sistemul “LaDoiPaşi” de franciză, METRO Magazin Online – platforma noastră de comerţ online, platforma “De-ale noastre”, de susținere a producătorilor locali, “HoReCa Support&Partnership”, platforma de consultanţă pentru clienții din domeniul ospitalier şi componenta sa principală, Centrul de Pregătire în Gastronomie.”

retail-FMCG.ro: Care sunt programele strategice ale METRO Cash & Carry România?
GR: “Ca strategie de creştere de termen lung, ne propunem să consolidăm programele concepute să raspundă nevoilor partenerilor noştri şi să aliniem dezvoltarea noastră cu succesul lor. Este vorba despre programe care vin în sprijinul comercianților tradiționali (franciza “LaDoiPaşi”) sau a producătorilor locali (programul “De-ale noastre”), care sunt menite să îmbunătăţească experienţa de cumpărare a clienţilor nostri (METRO Magazin Online) sau să ofere consultanţă integrală clienţilor noștri HoReCa (prin HoReCa Support&Partnership şi prin Centrul de Pregătire în Gastronomie). Am investit pasiune, resurse şi încredere în aceste programe şi în implementarea lor şi ne dorim să continuăm aceste eforturi în consolidarea lor.”

retail-FMCG.ro: Vreţi să remodelaţi magazinele METRO Cash & Carry?
GR: “Strategia noastră de dezvoltare presupune o adaptare constantă a sortimentului, a configuraţiei şi abordării noastre, în funcţie de nevoile clienţilor, de trendurile internaţionale şi de dezvoltarea pieţei locale.”

retail-FMCG.ro: Câte magazine LaDoiPaşi estimați că vor fi în franciză până la sfârşitul lui 2014?
GR: “Vom continua să extindem franciza “LaDoiPaşi”, întrucât suntem prima companie de pe piaţa din România care a susţinut/ implementat un asemenea program care oferă antreprenorilor şansa de a fi integraţi într-o reţea naţională şi astfel să beneficieze de expertiza unui retailer de top la nivel mondial.

În plus, LaDoiPaşi a atins performanţa de a ajunge la o acoperire naţională, având magazine în fiecare judeţ din România. Sistemul de franciză este foarte dinamic: se lansează magazine, sunt abordaţi clienţi vechi şi noi şi/ sau se oferă training-uri de consultanţă (unul dintre beneficiile principale ale LaDoiPaşi), toate în acelaşi timp. La acest moment, franciza constă în peste 700 de magazine de proximitate LaDoiPaşi, însă aceste cifre se pot schimba de la o zi la alta.”

retail-FMCG.ro: Intenţionati să dezvoltaţi “De-ale noastre”, programul de sprijin al producătorilor locali?
GR: “Da, vom continua să dezvoltăm “De-ale noastre”, program strategic creat cu un dublu scop: să răspundă nevoilor consumatorilor (clienţii clienţilor noştril) de legume proaspete, gustoase şi cu origine locală și trasabilă şi să răspundă nevoilor celor mai stringente ale producătorilor locali. În 2014 intenţionăm să extindem programul printr-un sortiment mai variat de legume şi fructe, dar și la nivel de zone geografice.”

retail-FMCG.ro: Oferta METRO Cash & Carry România este centralizată sau colaboraţi cu furnizori locali?
GR: “Colaborăm foarte bine cu furnizorii locali prin programe precum “De-ale noastre”, în sprijinul producătorilor locali, dar și prin mărcile proprii. În plus, am fost mereu receptivi la adăugarea altor produse locale pe rafturile noastre, prin respectarea tuturor procedurilor şi regulilor HACCP în această privinţă.

Totodată, fiecare arie geografică are specificul ei, produsele sale locale, ca rezultat al colaborării noastre de succes cu furnizorii locali.”

retail-FMCG.ro:
Care este procentajul produselor româneşti prezente pe rafturile METRO Cash & Carry România?
GR: “De când a intrat pe piaţa locală, în 1996, METRO Cash & Carry România a sprijinit cu mândrie economia locală prin diferite acţiuni. Suntem deschişi la parteneriate cu producătorii locali şi îi încurajăm să devină partenerii noştri pe termen lung.”

retail-FMCG.ro: Colaboraţi cu producătorii locali pentru mărcile proprii METRO Cash & Carry România?
GR: “Prin strategia abordată pentru mărcile proprii, METRO România se concentrează şi mai mult pe nevoile speciale ale clienţilor noştri de bază, precum hotelurile şi restaurantele, comercianţii şi birourile/ instituțiile. Cunoaşterea profesională şi capacitatea de a înţelege afacerile acestor clienţi au contribuit la dezvoltarea unei game de produse de înaltă calitate, user-friendly şi adaptată nevoilor clienților.
Împreună cu o ofertă de preţ competitivă, sortimentul de mărci proprii al METRO România a ajutat în mod semnificativ clienţii noştri profesionali să-şi construiască şi să-și întărească afacerile. METRO Cash & Carry România deține un portofoliu de 6 brand-uri exclusive (Sigma, Select HORECA, Rioba, Aro, H Line şi De-ale noastre), asigurând o structură clară şi o înţelegere corespunzătoare a grupurilor cheie. Mărcile proprii au fost dezvoltate în colaborare cu clienţii, care au contribuit prin exprimarea nevoilor lor specifice în termeni de calitate, performanţă, ambalaj şi preţ.
În dezvoltarea mărcilor proprii ale METRO Cash & Carry România, am reuşit să atingem un procent impresionant de ingrediente şi produse româneşti. La acest moment, mai mult de 50% din mărcile noastre sunt furnizate de către producători locali (procentaj valabil pentru produsele alimentare).“

retail-FMCG.ro: Ce produse/ categorii de produse aţi adăugat la oferta METRO Magazin Online?
GR: “METRO Magazin Online se adresează unui segment foarte bine delimitat – clienţii profesionali care activează în cadrul companiilor mici şi medii (30-60 angajaţi). În acest sens, este nevoie de o ofertă specializată care să se potriveasca nevoilor lor. Astfel, o ofertă de mai mult de 6.000 de produse poate acoperi necesităţile lor zilnice. Această ofertă constă în articole de birou, produse electrice şi electronice, de curăţenie şi mentenanţă, produse pentru protocol şi flori. Până acum, METRO Magazin Online are 42.000 de clienţi înregistraţi.”

Gilles Roudy, cel care a preluat poziția de Director General METRO Cash & Carry România la data de 1 decembrie 2013, a fost Director Comercial Real Internațional începând din 2009. Înainte de a se alătura real,-, Gilles Roudy a lucrat la Carrefour timp de 30 de ani în diverse poziții manageriale, precum CEO al Carrefour Turcia, Belgia, Polonia și o regiune de afaceri europeană, inclusiv România. Gilles Roudy deține o expertiză extinsă și cunoștințe bogate cu privire la industria comerțului.


Autor: retail-FMCG.ro