Cum să gestionezi stocurile și aprovizionarea unui magazin de proximitate

Timp de citire : 1 min
Un bărbat care ține o carte într-o mână, se uită pe telefon

Unul dintre cele mai relevante aspecte ale unui magazin de proximitate de succes este gestionarea aprovizionării și a stocurilor. Pentru a asigura disponibilitatea produselor și pentru a reduce risipa și cheltuielile suplimentare, un magazin necesită o abordare strategică bine stabilită. În acest articol, îți prezentăm 6 sfaturi care te vor ajuta în gestionarea eficientă a stocurilor și a aprovizionării.

1. ANALIZA PERIODICĂ A STOCURILOR

Analiză stocuri
Programează regulat analize ale stocurilor pentru a evalua eficient sistemul tău de gestiune. Identifică produsele cu mișcare lentă sau care ocupă spațiu valoros în magazin și ia măsuri în acest sens.

Sfatul nostru este să te arunci o privire și în zona de depozitare a stocurilor pentru a identifica oportunități de optimizare și de organizare. 

2. MONITORIZEAZĂ TERMENELE DE VALABILITATE ȘI STOCURILE VECHI 

Monitorizare termen valabilitate
Pentru orice magazin de proximitate, termenele de valabilitate reprezintă un factor important în gestionarea stocului și a aprovizionării. Asigură-te că monitorizezi cu atenție produsele care au un termen de valabilitate limitat și ia măsuri pentru a reduce risipa.

Pe lângă asta, implementează metode de rotire a stocurilor pentru a te asigura că produsele care se aproprie de termenul de valabilitate sunt vândute înainte de cumpăra altele noi.

Sfat: Introdu periodic promoții și oferte pentru produsele care se aproprie de termenul de valabilitate. 

3. DETERMINĂ CEREREA ÎNAINTE CA ACEASTA SĂ APARĂ

Analiza istoricului vânzărilor poate fi un punct bun de plecare pentru a estima cantitățile de produse necesare. Pentru a determina cererea, ia în calcul și tendințele sezoniere, viitoarele promoții și oferte pe care le ai în plan și anumite evenimente locale care pot influența vânzările anumitor articole. 

4. FII LA CURENT CU TENDINȚELE DIN PIAȚĂ ȘI CU NOILE TIPURI DE PRODUSE DISPONIBILE

Fii cu ochii pe tendințele din piață și cu noile tipuri de produse care apar și care pot atrage interesul clienților. Fii pregătit să aduci pe rafturile magazinului tău produse noi, pentru a rămâne relevant și pentru a atrage noi clienți.

5. CLASIFICĂ PRODUSELE ÎN FUNCȚIE DE VÂNZĂRI

Clasificare produse
Noi îți recomandăm să folosești o tehnică de prioritizare a stocurilor în funcție de valoarea lor, regula ABC:

Clasa A: include produse cu cea mai mare valoare, dar cu mișcare lentă

Clasa B: include produse cu valoare și mișcare media

Clasa C: include produse cu valoarea scăzută și mișcare rapidă

O astfel de clasificare te poate ajuta să gestionezi eficient stocurile și să obții un randament mai bun al ratei de profit. 

6. COMANDĂ ONLINE PRODUSELE DE CARE AI NEVOIE, CÂND AI NEVOIE

Comandă online
Din dorința de a susține antreprenorii din România, METRO vine în ajutor cu MShop, serviciu de livrare dedicat magazinelor de proximitate. Misiunea noastră: livrări punctuale, marfă ultra-proaspătă și servicii fără întreruperi.

De ce să faci cumpărăturile online la METRO?

  • Câștigi timp pentru afacerea ta
  • Îți eficientizezi operațiunile de aprovizionare și optimizare a stocurilor – frecvența de livrare este creată special pentru nevoile tale de aprovizionare
  • Ai la dispoziție o gamă largă de articole, permanent actualizată în funcție de nevoile tale și ale clienților tăi
  • Comanda îți este livrată exact la magazinul tău
  • Te poți baza pe un program stabil de livrare
  • Reduci costurile și timpul alocat aprovizionării
  • Accesezi ușor lista ta de preferințe cu produse des comandate, dar și posibilitatea de a vedea la un click distanță ofertele curente
Află mai multe