Devino client METRO

Aplica pentru un card METRO

Cum să te promovezi online ca să-ți crești vânzările

940x200_web_ux

Succesul tău în online depinde de vizibilitatea pe care o creezi în jurul afacerii tale, de comunicarea și de mesajele pe care le transmiți publicului care te urmărește și de canalele de promovare pe care le folosești. Nu este suficient doar să fii prezent în online, ci, mai degrabă, să întreprinzi o serie de acțiuni ca să te asiguri că ai un impact cât mai mare și că ajungi la o audiență suficient de mare, astfel încât să-ți atingi obiectivele de vânzare.

Mediul online este din ce în ce mai dinamic și mai axat pe algoritmi, așa că este important să ai o strategie coerentă și să comunici pe mai multe canale ca să te asiguri că ești văzut de publicul pe care ți-l dorești. În același timp, nu obții rezultate imediate în online, însă este nevoie ca în primă instanță să investești timp și un buget ca să te asiguri că pui mecanismul în mișcare. 
460x444_blog

 

  1. Creează un site și un blog pe care să publici regulat conținut

În mod clar, un prim pas pe care este important să-l faci este să-ți construiești un site și un blog unde poți posta constant conținut de calitate, care să răspundă nevoilor clienților tăi și să aducă valoare în plus față de produsele pe care  le vinzi. Asta este o strategie pe termen lung, așa că nu te aștepta să ai rezultate imediate.  Conținutul pe care îl scrii și publici va aduce utilizatorii pe site-ul tău și te va ajuta să îți creezi un nume pe piață, ceea ce, în final, va crește și vânzările.

460x444_FB-reactions

2. Promovează-te pe Facebook

Cei mai mulți dintre clienții tăi sunt activi pe Facebook, așa că este important să fii prezent și pe această platformă. Postează conținut care să-i intereseze, inclusiv link-uri către site-ul tău și creează o comunitate relevantă, de oameni interesați de produsele tale, cu care să comunici în mod constant, cărora să le faci oferte speciale și pentru care să poți crea concursuri. În România, Facebook a ajuns la aproape 10 milioane de utilizatori, așa că este esențial să o folosești pentru a-ți promova afacerea.

3. Promovează-te pe Instagram

Instagram este cea mai în vogă rețea socială a momentului, pe care utilizatorii sunt mai activi decât pe Facebook. Chiar dacă este din ce în ce mai des folosită în România, nu se potrivește oricărui tip de afacere, ci mai degrabă acelora care transmit și comunică mult la nivel vizual, cum ar fi restaurantele, producători sau vânzători de haine, mobilă, accesorii și altele. Dacă ești parte dintr-o astfel de piață, postează constant pe Instagram și interacționează cu fanii tăi, oferă-le reduceri speciale sau bonusuri.

460x444_laptop

4. Intră pe LinkedIn

LinkedIn se potrivește mai mult afacerilor din zona B2B, pentru că oamenii cu funcții cheie din astfel de companii sunt mai activi pe această rețea. În același timp, există grupuri de LinkedIn pentru majoritatea segmentelor de piață, așa că poți prezent în aceste grupuri, poți interacționa cu alți membri și îți poți promova, totodată, ofertele.

5. Intră pe YouTube

Dacă obișnuiești să comunici cu clienții tăi și prin conținut video, testează și YouTube. Dacă vinzi produse care trebuie asamblate sau montate, poți crea filmulețe prin care le explici oamenilor cum să facă asta în cel mai simplu mod cu putință. YouTube te ajută să creezi conținut explicit, care să ajungă la cât mai mulți oameni pe termen lung.

6. Comunică pe e-mail

Menține legătura cu clienții tăi prin e-mail. Acest canal te ajută să creezi o legătură apropiată cu oamenii care deja au cumpărat de la tine sau care îți urmăresc îndeaproape activitatea online. Trimite e-mailuri frecvente, regulate (săptămânal sau bi-lunar), în funcție de ce ai de comunicat, oferă discount-uri sau pachete promoționale celor care fac parte din baza ta de date. Nu încerca să vinzi constant, ci concentrează-te mai mult pe ceea ce ai de oferit, ceea ce te diferențiază față de concurenții tăi.

460x444_hand

7. Adaugă sediul pe Google

Adaugă adresa sediului afacerii tale pe Google. Asta o să ajute clienții tăi să te găsească mai ușor pe hartă și să ajungă cu mai multă ușurință în magazinul tău. Poți include mai multe detalii importante pentru consumator, precum program, număr de telefon sau website.

8. Colaborează cu alte site-uri care să-ți promoveze produsele

Înainte de a cumpăra, mulți oameni obișnuiesc să citească păreri online referitoare la produsele pe care și le doresc. Dacă vrei ca produsele tale să fie din ce în ce mai populare, colaborează cu blog-uri sau site-uri care să scrie conținut despre ofertele tale. Fii sigur că alegi oameni relevanți pentru piața și pentru clienții tăi.

9. Fii activ pe forumuri și alte comunități

Dacă vrei să te faci cunoscut în industria ta, contribuie regulat și fii activ în comunități cunoscute pe piață, forumuri sau grupuri de Facebook. Răspunde întrebărilor utilizatorilor pentru că astfel vei fi perceput ca specialist în domeniul tău și vei fi din ce în ce mai credibil printre potențialii tăi clienți.

Nu există o modalitate online prin care să-ți crești vânzările rapid, ci asta se face în timp. Fii din ce în ce mai prezent în online și oferă clienților și fanilor tăi conținut valoros, care să le aducă un beneficiu direct. Fii activ și implică-te în conversații și asigură-te că afacerea ta devine din ce în ce mai vizibilă, iar rezultatele nu vor întârzia să apară.