Devino client METRO

Aplică pentru un card METRO

Cum să amenajezi produsele pe raft ca să îți crești vânzările

940x200_trader

Dacă vrei să determini clienții să cumpere mai multe produse din magazinul tău, asigură-te că le poziționezi strategic în magazin, într-un mod care să încurajeze achiziția. Se spune că majoritatea oamenilor iau decizia de cumpărare la raft, în funcție de modul în care sunt expuse diferite mărci și de locul în care se află. Dacă obișnuiești să plasezi produsele la întâmplare, este important să ții cont de anumite reguli ca să-ți maximizezi șansele de a vinde mai mult.

Ia-ți suficient de mult timp să plănuiești cum să aranjezi produsele în magazinul tău pentru că asta îi va influența pe vizitatorii magazinului tău să cumpere și alte produse în plus față de cele care le trebuie și, totodată, îi va ajuta să găsească mai ușor produsele pe care le caută. Vezi mai jos câteva lucruri de care să ții cont:

1. Produse pe verticală vs. produse pe orizontală

Poziționarea produselor pe verticală ajută la creșterea rentabilității pentru că mărcile sunt expuse la nivelul mâinilor și a ochilor. O astfel de prezentare este în general preferată celei orizontale pentru că obligă clienții să observe mai multe tipuri de produse înainte de a lua o decizie, dă impresia de ordine și luminozitate și ușurează vizualizarea articolelor lineară.

Prezentarea pe orizontală se face pe lungimea mobilierului și îți permite să amplasezi la nivelul ochilor și mâinilor produsele care se vând cel mai bine, iar în zona inferioară poți să așezi produse cu oferte speciale și promoții, produse pe care clienții le caută în mod activ.

Oricare dispunere a produselor ai alege, evită aglomerarea și lasă suficient spațiu pentru analiza mărcilor și procesul de decizie, fără să oferi prea multe opțiuni.

2. Pune produsele cele mai populare în spatele magazinului

Acest lucru îi va face pe clienți să treacă printre alte produse poziționate în zona din față a magazinului atunci când vor vrea să-și cumpere lapte, pâine sau alte bunuri de larg consum. Vei observa că vor alege încă cel puțin un produs de care uitaseră inițial sau de care nu erau conștienți că aveau nevoie pe traseul parcurs către produsele dorite. 

460x444_aranjare

3. Aranjează produsele sezoniere sau de dimensiuni mai mici în zona din față a magazinului tău

Asigură-te că astfel de produse perisabile și sezoniere sunt cât mai vizibile clienților, astfel încât să te asiguri că le vinzi cât mai repede și să nu fie nevoie să scazi prețurile sau să creezi promoții și discount-uri ca să compensezi vânzările slabe. Dacă nu ai suficiente astfel de produse, completează rafturile cu alte tipuri de bunuri mici, precum gumă, bomboane sau accesorii, ca să încurajezi cumpărăturile impulsive.

4. Așază produsele pe categorii sau segmente

Acest lucru va menține ordinea generală a magazinului, va crea un traseu natural al clienților către produsele pe care vor să le cumpere și, totodată, te va ajuta să organizezi produsele pe tipologii clare, astfel încât oamenilor să le fie simplu să găsească ce le trebuie.

Creează spații mici de expunere și dispune categoriile cu cea mai mare frecvență de achiziție în față și așează marca cea mai populară la începutul rafturilor. 

5. Ține cont de traseul oamenilor în magazin

În general, majoritatea clienților merg în partea dreaptă atunci când intră în magazin și este recomandat să așezi produsele principale, de larg consum, în această zonă. Cumpărătorii au în general tendința de a explora întregul perimetru din această zonă.  Alege produse atrăgătoare pentru oameni, care reflectă cât mai bine personalitatea afacerii tale, astfel încât să-i convingi să cumpere mai mult, fără a le da senzația că se plimbă în mod inutil. Poți dispune aici și produse noi sau promoții atrăgătoare, ca să le dai clienților un motiv în plus să intre la tine în magazin.

6. Fii atent la tipul de produs și la dimensiuni

Este recomandat ca produsele stocate în echipamente frigorifice sau acelea pe care le aprovizionezi frecvent să fie așezate în extremitățile magazinului. Produsele mari sau care nu sunt suficient de rentabile pentru afacerea ta sunt, de obicei, amplasate la nivelul inferior al raftului și, produsele noi sau cele care beneficiază de oferte speciale sunt așezate la nivelul mâinilor sau ochilor.

Asigură-te că amenajezi produsele cu valoare mare în locuri în care le poți supraveghea, că produsele cele mai populare sunt așezate în mijlocul raftului, ca să convingi clientul să se deplaseze mai mult pentru a le cumpăra și că produsele de impuls sunt așezate în capete. Ca să ușurezi decizia consumatorilor, încorporează elemente vizuale care explică beneficiile produselor în câteva cuvinte sau afișează promoții semnificative.

7. Aranjează în funcție de culoare și de mărime

Dacă vinzi produse de îmbrăcăminte, fii atent la coloristică și asigură-te că le aranjezi de la cele mai deschise culori la cele mai închise, proporțional, astfel încât să păstrezi un echilibru din punct de vedere vizual. Poziționează mărimile cele mai mici în față. De exemplu, poți aranja pantaloni gri, albaștri și negri pe un cuier și, la fiecare culoare să începi de la cea mai mică la cea mai mare mărime.  Coloristica e importantă.

8. Ține cont de zona caselor de marcat

În această zonă au loc majoritatea cumpărăturilor de impuls, care atrag atenția clienților înainte de a-și plăti cumpărăturile. Este recomandat ca în acest spațiu să pui produse mici precum doze de suc, ciocolată, bomboane, baterii, ochelari de soare, șosete, accesorii de păr și altele similare, fără să aglomerezi spațiul prea  mult.

9. Asigură-te că procesul de cumpărare al clienților este o experiență plăcută

Ține cont de faptul că vânzările tale nu depind doar de felul în care expui produsele la raft, ci și de atmosfera generală din magazinul tău. Creează un cadru plăcut, confortabil și ușor de navigat, astfel încât să te asiguri că experiența clienților în magazinul tău îi convinge să cumpere de la tine și pe viitor.