Devino client METRO

Aplică pentru un card METRO

De ce este nevoie să reorganizezi echipa, în noul context?

Top banner

 

Multe lucruri s-au schimbat în ultima perioadă, dar un lucru rămâne la fel: angajații tăi sunt sufletul afacerii. Felul în care ei interacționează cu clienții, pregătesc mâncarea și o servesc formează percepția despre localul tău. Așadar, igiena și siguranța sunt primordiale și vizează, în egală măsură, atât personalul, cât și clienții afacerii pe care o conduci.

 

După luni de zile în care am stat cu toții mai mult în spatele unor ecrane decât în preajma oamenilor, contactul cu ceilalți e mai important ca oricând. Pe de altă parte, orice întâlnire poate fi un motiv de îngrijorare, un risc de îmbolnăvire, deci instruirea personalului tău și organizarea perfectă printr-un program clar și delegarea cu tact a sarcinilor te vor ajuta să depășești mai rapid perioada dificilă prin care trecem.

 

Ce nevoi are echipa ta în acest moment?

 

1.    Echipament de protecție special

IMG 1

Prima și cea mai importantă regulă în contextul actual - echipa ta are nevoie de măști, viziere, mănuși, uniforme, termometru, dar și de produse de igienizare corespunzătoare: de la săpun, până la dezinfectant pentru mâini și pentru suprafețe.

Asigură-te că refaci constant stocurile pentru astfel de echipamente și că angajații tăi au la dispoziție toate resursele pentru a-și executa sarcinile în cel mai sigur și igienic mod posibil.

 

Ei sunt interfața dintre afacerea ta și clienți, oferă-le toate motivele să își desfășoare munca la cele mai înalte standarde. Citește recomandările noastre și află care sunt măsurile de igienă în noua normalitate dar și cum poți să redeschizi în siguranță.

 

2.    Training

IMG 2

Monitorul Oficial nr. 461 Partea I, Capitolul II, precizează mai multe obligații privind personalul operatorilor economici din domeniul HoReCa:

 

Instruirea angajaților este prevăzută de lege! Secțiunea 1, Art. 4, litera f: reinstruirea sub semnătură a personalului lucrător cu privire la regulile generale de igienă ce trebuie respectate la nivelul unităților de alimentație publică necesare pentru obținerea unor produse alimentare sigure consumului uman, inclusiv asupra măsurilor suplimentare în ceea ce privește prevenirea răspândirii virusului SARS-CoV-2;

 

Triajul este obligatoriu! Secțiunea 1, Art. 4, litera g: triajul observațional al angajaților la intrarea în unitatea de alimentație în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului sănătății și al ministrului afacerilor interne nr. 874/81/2020 privind instituirea obligativității purtării măștii de protecție, a triajului epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 pe durata stării de alertă și nepermiterea accesului la locul de muncă a personalului care prezintă simptomatologie de infecție respiratorie (tuse, strănut, rinoree, febră, stare generală alterată);

 

Regulile de igienă trebuie făcute după standardele prevăzute de lege! Secțiunea 1, Art. 4, litera n: asigurarea că personalul lucrător are efectuate cursurile privind însușirea noțiunilor fundamentale de igienă, conform prevederilor Ordinului Ministrului Sănătății și al Ministrului Educației, Cercetării și Tineretului nr 1.225/5.031/2003 privind aprobarea Metodologiei pentru organizarea și certificarea instruirii profesionale a personalului privind însușirea noțiunilor fundamentale de igienă, cu modificările și completările ulterioare.

 

Anumite cursuri de formare sunt așadar obligatorii, iar altele îi pregătesc pe angajați pentru a ști cum să gestioneze anumite situații, și în plus le dau mai multă siguranță și încredere în raport cu tine, cu restul echipei și cu clienții.

IMG 3

Poți veni în ajutorul echipei tale oferind training-uri pe teme precum:

  A. Ce este COVID-19, cum se răspândește și cum se evită contaminarea, măsurile de igienă și de prevenire a riscurilor de îmbolnăvire, ce trebuie să facă în cazul în care suspectează un caz pozitiv sau iau contact cu persoane infectate, cum să își pună și să își scoată masca și mănușile, metode de curățenie și dezinfectare etc.

 

Sugestie: Abordează subiectul practic! Expune în local afișe care să conțină noile protocoale, numărul maxim de persoane, regulile de igienă. Constant, treceți din nou prin informații.

 

Implementează o politică de toleranță zero prin care personalului îi este interzis să lucreze când este bolnav sau prezintă semne de îmbolnăvire! Numai așa vei putea evita situațiile periculoase pentru clienți, angajați și, implicit, pentru afacerea ta.

 

IMG 4

 

În plus, încurajează-i să vorbească cu tine dacă prezintă semne de îmbolnăvire și ajută-i să înțeleagă că e important să comunicați.

 

Nu uita să verifici constant temperatura angajaților sau să te asiguri că această procedură, dar și purtarea măștii de protecție și a mănușilor, se respectă.

 

B. Cum se igienizează și se dezinfectează corect diverse materiale sau suprafețe, cum se folosesc corect mai multe tipuri de produse.


 

C. Cum se abordează clienții în această perioadă. Le poți oferi angajaților tăi un ghid orientativ de întrebări care ar putea veni din partea clienților și răspunsuri recomandate pentru fiecare dintre ele, dar și sugestii privind prezentarea meniului sau a preparatelor noi. Află cum îți poți optimiza meniul ca să reduci costurile în articolul dedicat pe care îl găsești aici.

 

3.    Impărțirea precisă a sarcinilor

 

În acest proces, ține cont de trei pași:

 

1.     Planifică sarcinile de lucru - gândește o schemă eficientă pe baza căreia să funcționeze întreaga echipă.

Alocă fiecărui membru al echipei una dintre sarcinile prevăzute de lege.

IMG 5

Astfel, este obligatoriu să:

-       Verifici stocurile de alimente și să te asiguri că nu au depășit termenul de valabilitate (Secțiunea 1, Art. 4, Alineatul 1, litera d);

-       Dezinfectezi mesele pe care se face servirea, după fiecare client / grup (Secțiunea a 2-a, Art. 5, litera p);

-       Primești clienții numai în baza unei rezervări, iar evidența acestora se va face într-un registru care trebuie prezentat în cazul unui control (Secțiunea 1, Art. 4, litera l);

-       Crești frecvența operațiunilor de curățenie și dezinfecție cu produse biocide avizate, pe bază de proceduri documentate (Secțiunea 1, Art 4, Alineatul 3, litera b);

 

Consultă normele complete de aplicare a legii în Monitorul Oficial AICI

 

Completează schema de personal în funcție de nevoi - capacitate și servicii. Dacă activitatea angajaților nu este mult îngreunată, ia în calcul și varianta în care ei să vină organizați pe ture de lucru, astfel încât interacțiunea dintre ei să se minimizeze. Testează apoi schema realizată și vezi cât de repede se adaptează echipa la ea și în ce condiții. 

 

 

2.     Deleagă sarcinile eficient! Totul pornește de la indicațiile tale, așa că acordă atenție maximă acestui pas - să nu se suprapună activități, dar nici să omiți ceva.

 

IMG 6


În ceea ce privește procesele de lucru, asigură-te că personalul menține distanța de siguranță și că reduce la minimum interacțiunea cu alte departamente.

 

Acordă o atenție deosebită personalului de la recepția mărfurilor.

 

Stabilește o „zonă cu risc de contaminare” și folosește-o doar pe aceasta pentru primirea mărfii. Va fi singura zonă unde pot avea acces furnizorii și agenții care nu fac parte din activitatea zilnică a afacerii. Accesul va fi controlat de personalul restaurantului și zona dezinfectată după fiecare predare. Toate obiectele folosite aici, inclusiv pixuri, documente și alte consumabile, trebuie să rămână în această zonă și, preferabil, vor fi folosite de aceeași persoană, care se va dezinfecta corespunzător după ce le folosește.

Este recomandat să se evite contactul între personalul care predă și cel care recepționează marfa sau, în cazul în care acest lucru nu este posibil, să se păstreze distanța minimă de 2 metri.

 

3.     Discută cu echipa ta pe baza deciziilor luate - comunicarea cu echipa e importantă oricând, cu atât mai mult într-un context total nou, în care și tu, și ea trebuie să vă adaptați unor noi reguli. Arată-le angajaților tăi că și nevoile lor sunt importante, ascultă-i și fii receptiv - discutați pe baza programului, a sarcinilor de îndeplinit, fii deschis să le răspunzi la întrebări sau nelămuriri. Asta se va transpune apoi și în modul în care vor interacționa unii cu alții, dar și cu clienții.

 

Cei mai mulți clienți (65%) spun că revin într-o locație datorită experienței plăcute pe care au avut-o anterior*. Asigură-te că, în ciuda măștilor și a distanțării sociale, clienții tăi se simt bineveniți și în siguranță. Succes!

 

*conform unui studiu Hospitality Culture Insititute din luna mai 2020