Devino client METRO

Aplică pentru un card METRO

Cum s-au schimbat obiceiurile și așteptările consumatorilor

Top Banner

În România, valoarea coșului de cumpărături a crescut pentru 58% dintre consumatori. Este concluzia unui studiu Nielsen Global Connect, companie globală de analiză și măsurare de date. Mai mult de jumătate (53%) cumpără acum versiuni mai mari ale aceluiași produs, iar 46% aleg variante mai ieftine ale mărcii cu care erau obișnuiți.

Alte studii* arată că o treime dintre persoanele de peste 18 ani ezită încă să servească masa în oraș pentru că nu au încredere în igienizarea corectă a locațiilor și respectarea măsurilor de siguranță. *Hospitality Culture Institute , Mai 2020

Află cum gândește consumatorul

După felul în care își gestionează bugetul, consumatorii pot fi împărțiți în 4 categorii, conform EY Future Consumer Index, în funcție de abordarea situației actuale:

1.     Strânge tare cureaua - majoritatea au peste 45 de ani

92% dintre ei cheltuiesc mai puțin pe haine, încălțăminte și activități recreative.

2.     Economisește și stochează

72% dintre ei alocă un buget mai mic pentru haine și încălțăminte.

 Se observă o diferență de 20% față de cei din prima categorie.

IMG 1

    3.    Păstrează-ți calmul și mergi mai departe

Doar 34% cheltuiesc mai puțin pe haine și încălțăminte, iar 66% mai puțin pe activități recreative.

    4.    Dormi și cheltuiește - majoritatea sunt între 18 și 44 de ani

53% declară că alocă un buget mai mare pe mâncare, iar 20% pe haine și pe încălțăminte, în timp ce doar 53% spun că au          economisit la acest capitol.

Același studiu arată că cele 4 categorii se transformă încet, încet în altele.

Astfel, 31% dintre consumatori vor reveni la obiceiurile de dinainte, iar restul vor rămâne precauți.

 

Este clar că pandemia ne-a schimbat tuturor obiceiurile de consum și așteptările legate de magazinele preferate, restaurante, baruri și cafenelele pe care le frecventăm. Pentru a te putea adresa noilor nevoi și dorințe ale consumatorilor, îți recomandăm să faci schimbări în modul de prezentare și de lucru al afacerii tale.

 

CLIENTUL POST COVID-19 este unul cu noi obiceiuri de consum și cu preferințe diferite.

 

Schimbări în comportamentul consumatorului

 

1.     CLIENȚI MAI EXIGENȚI CU SIGURANȚA ALIMENTARĂ


IMG 2

Au așteptări mari în materie de igienă și de siguranță, în contextul pandemiei. Siguranța va continua să fie un element cheie pentru a consolida încrederea între client și restaurant, de aceea e important ca toate procedurile să se respecte întru totul și angajații să cunoască toate măsurile de protecție care trebuie implementate. Totul trebuie să fie la cele mai înalte standarde: doar așa clienții tăi se vor simți în siguranță, vor ști că au parte de cele mai bune condiții, că se pot simți confortabil în local și că se pot bucura de mâncarea preferată.


Comunicarea este esențială: pentru ca ei să afle că faci eforturi pentru siguranța lor, este nevoie să afișezi încă de la intrare informații despre standardul pe care îl respecți, iar angajații să le 

reamintească de cât ori se dezinfectează localul și alte măsuri luate. Poți descărca de aici resurse utile. De asemenea, și pe rețelele de socializare e important să postezi des despre acest subiect pentru a atrage clienții în localul tău!

2.     CLIENȚI MAI SUSTENABILI


Sunt preocupați de aspectele sustenabile și de mediul înconjurător. În ultimele luni au circulat știri despre nivelul de poluare mai scăzut ca urmare a izolării, iar apoi despre creșterea rapidă, pe fondul relaxării măsurilor. La acestea se adaugă și informații despre poluarea cu materiale de protecție (măști, mănuși etc) aruncate necorespunzător și despre risipa alimentară, pentru că micii producători nu au mai putut să își vândă marfa în piețe. Preocuparea lor este deci firească, agenda publică ne ține pe toți foarte atenți la subiect.
Clienții vor căuta din ce în ce mai mult localurile unde se folosesc produse proaspete, obținute de la producători locali, unde mâncarea rămasă la finalul zilei este donată, unde se folosesc materiale reciclabile sau cu impact redus asupra planetei. Încearcă și tu noi moduri de lucru pentru a avea un restaurant mai “verde”!


IMG 3

3.     CLIENȚI PREOCUPAȚI MAI MULT DE SĂNĂTATE ȘI DE MÂNCAREA SĂNĂTOASĂ


Exista și înainte tendința pentru un stil de viață sănătos, iar aceasta continuă și post-pandemie, cu o preferință vizibilă de a consuma mâncăruri fresh, sănătoase și cu dorința de a căuta și a găsi alternative precum mâncarea vegetariană sau cea vegană. Printre factorii de risc pentru bolnavii de COVID-19 sunt diabetul, hipertensiunea arterială, obezitatea. Așadar, mulți au devenit mult mai preocupați de sănătatea lor și încearcă să se alimenteze corect. Ajută-i cu opțiuni de meniu pentru noile lor obiective!

 

4.     CLIENȚI CU O PUTERE DE CUMPĂRARE REDUSĂ


Îngrijorați de o eventuală criză economică, clienții se vor gândi mai mult la ce anume vor consuma. Studiul Nielsen Global Connect a arătat că 39% dintre români au deja veniturile mai scăzute sau se așteaptă să scadă în viitorul apropiat. Este o idee bună să îți reevaluezi modelul de business, să te gândești care este publicul țintă pentru afacerea ta și cum te poți adapta în condițiile actuale!

 

5.     CLIENȚI CU UN NOU STIL DE VIAȚĂ


În noul contextul, reducerea contactelor sociale este vizibilă iar munca de acasă se păstrează în continuare, chiar și după ridicarea stării de urgență. Este un nou mod de viață, influențat puternic de tehnologie, care capătă din ce în ce mai mult sens în momentul de față. Este nevoie să ții pasul, să digitalizezi cât poți de mult serviciile, să poți livra la domiciliu, să ai un website adaptat pentru smartphone, să fii activ în social media.

 

6.     CLIENȚI CARE PREFERĂ SERVICIILE DE LIVARE


Serviciile de livrare și take-away continuă să fie solicitate mai mult decât de obicei dintr-o precauție a consumatorilor. Este momentul în care îți poți regândi afacerea în acest sens: nu doar să apelezi la un serviciu de livrare, ci să îți adaptezi meniul și să apelezi la ambalaje cât mai potrivite pentru ca preparatele tale să își păstreze temperatura și aspectul după transport. Te invităm să citești toate recomandările pe acest subiect în articolul despre optimizarea meniului!

 

Așadar, siguranța alimentară și măsurile de igienă au fost și vor continua să fie esențiale. Având mereu în minte nevoie clienților și lucrând la încrederea pe care ei trebuie s-o simtă, dar și s-o aibă în produsele și serviciile localurilor, managerii de restaurante trec acum printr-o situație fără precedent - adaptarea la noile nevoi, cerințe și preferințe ale clienților, pentru a construi mai departe succesul afacerii lor.

IMG 4