Devino client METRO

Aplică pentru un card METRO

Evaluează afacerea ta și plănuiește atent viitorul

proprietar-afacere


Pe o piață dinamică, mai ales în contextul actual, în care totul trebuie să fie reinventat sau ajustat, este esențial să păstrezi clientul în centrul strategiei tale. Să îl cunoști pe el, așteptările și noile lui cerințe.

De aceea, este extrem de important pentru fiecare local să aibă o poziționare clară și solidă și să se raporteze permanent la experiența fiecărui client: de la simplitatea utilizării site-ului pentru comenzi online, până la meniul oferit, calitatea produselor și prețurile lor și, desigur, modul în care personalul interacționează cu el. Toate aceste aspecte trebuie evaluate și, la nevoie, îmbunătățite. Succesul depinde de aceste lucruri!


Matricea SWOT: instrumentul pentru identificarea aspectelor în care excelezi și a celor pe care trebuie să le îmbunătățești

Matricea SWOT este un instrument foarte util în momentele în care este necesar să se stabilească liniile directoare ale unui proiect, pentru a pune bazele unei strategii și a unui plan de acțiuni.

 

Analiza SWOT este un exercițiu pe care ar trebuie să îl efectueze toți antreprenorii cel puțin o dată pe an și, în mod sigur, ori de câte ori factorii externi relevanți pot solicita un raționament strategic, așa cum se întâmplă astăzi.

Se pleacă de la analiza avantajelor, a oportunităților, a riscurilor și a pericolelor care caracterizează propria companie, concentrându-se atât pe latura internă, cât și pe latura externă a întreprinderii.


Prin urmare, se identifică:

Punctele forte pe care localul își poate construi propriul avantaj competitiv;
Punctele slabe pe care localul trebuie să le îmbunătățească pentru a nu fi depășit de schimbările de pe piață;
Oportunitățile care pot fi încă dezvoltate în mod concret și valorificate;
Amenințările și riscurile care ar putea destabiliza performanța localului și care l-ar putea împinge spre o redefinire parțială sau totală.

analiza-swot

Nu uita: încearcă întotdeauna să creezi o legătură între ceea ce se petrece în afara localului tău și ceea ce se petrece în interiorul său. Chiar și după o criză precum cea pe care o trăim, piața oferă întotdeauna noi oportunități și chiar și cele care inițial pot părea dificultăți s-ar putea transforma în ocazii de creștere și inovare. Trebuie doar să știi să le valorifici în mod corect, gândindu-te cu precizie la posibilele inițiative pe care să le adopți și evaluând cu atenție modul în care acestea pot adăuga valoare localului tău - sau consolida poziționarea - fără a te abate de la imaginea pe care vrei să o construiești.

Îți sugerăm să implici în aceste raționamente și întreaga ta echipă de lucru. Ea poate oferi idei, direcții, inițiative noi la care nu te-ai gândit niciodată. Implicarea tuturor poate fi elementul câștigător pentru tine!
Un punct forte obținut poate să te ajute să faci diferența pe piață și să relansezi localul într-un mod unic.
Echipa ta va ieși mai unită și mai plină de energie din aceste provocări!

 

Evaluarea constantă oferă soluții la probleme

Există mai multe feluri în care poți evalua calitatea serviciilor oferite de restaurantul sau de cafeneaua ta:
a. evaluare internă și
b. evaluare externă.

 

Evaluarea internă este cea făcută prin discuții sau chestionare oferite angajaților tăi. Nu neglija această parte, deși poate primul instinct este să te concentrezi pe felul în care clienții se simt la tine. Totuși, un personal nefericit nu poate crea o experiență plăcută, așa că este important să te asiguri că și pe plan intern lucrurile sunt echilibrate.

Cere feedback constant de la echipa ta, fii transparent în luarea deciziilor (de exemplu, explică de ce un membru al echipei a fost promovat), încurajează dialogul și folosește tehnici de rezolvare a conflictelor, în loc să le eviți sau să le ignori.

Evaluarea externă ține de comunicarea cu publicul țintă. Poți obține informații valoroase despre perspectiva clienților, prin mai multe metode. Atenție, pentru a lua legătura cu clienții tăi prin email sau telefon, trebuie să ai acordul explicit al acestora!

● Chestionar online (Pe pagina de Facebook sau prin email)
● Prin telefon
● Un chestionar scris, la restaurant, oferit la finalul mesei
● O discuție la masă. Ospătarul poate întreba clienții cum se simt sau chiar tu poți intra în vorbă cu ei.

Nu uita, este important să fii atent la ceea ce afli și să accepți criticile!