Devino client METRO

Aplică pentru un card METRO

O nouă etapă pentru sectorul HoReCa: redeschidere în vara 2021

horeca-restart

10 sfaturi pentru ca afacerea ta să repornească


Noi, la METRO Cash & Carry România, credem că printre ingredientele unei afaceri de succes se numără și optimismul. Vrem să te ajutăm în continuare să gestionezi cât mai bine provocările acestei perioade. Astfel, întotdeauna am venit cu produse și servicii care să îți fie de ajutor și am furnizat informații utile, adaptate nevoilor momentului. Așa cum te-am obișnuit, suntem mereu aici pentru tine.

Într-un mediu dinamic, îți reamintim că este esențial să PLANIFICI, să ANALIZEZI și să te ORGANIZEZI pentru a reporni afacerea ta și a ajunge la parametrii doriți. În acest articol, vei găsi informații utile pentru a-ți repoziționa afacerea, pentru a gestiona un serviciu de livrare, pentru a-ți organiza echipa cât mai bine, pentru a realoca mai eficient resursele materiale, dar și pentru a avea o abordare strategică în comunicarea online.

Îți urăm un nou început bun!

1. Livrarea, un trend încă actual


Contextul creat a făcut ca numeroși clienți să apeleze la serviciul de livrare la domiciliu, iar eforturile antreprenorilor și ale managerilor în această direcție, menite să îmbunătățească experiența lor, au făcut ca trendul să fie și mai puternic și să se dezvolte în continuare. Este o oportunitate comercială greu de neglijat, atât pentru cifra de afaceri, cât și pentru poziționarea companiei și menținerea relației cu clienții sau câștigarea unor noi categorii de clienți.
shutterstock_1460084525


Îți recomandăm să îți analizezi meniul din această perspectivă. Ce preparate din meniu se pretează la livrare? Textura, oxidarea, temperatura și pierderea în greutate a felurilor de mâncare influențează experiența clientului, la fel ca și ambalajul și timpul de livrare.

Scopul: să evaluezi dacă livrarea este potrivită pentru afacerea ta, în funcție de poziționare și costurile implicate.

Consultă aici ghidul METRO pentru implementarea unui serviciu de ridicare a comenzilor!

Dacă nu ai implementat deja o platformă pentru a primi comenzi online, alege soluția digitală DISH, rapidă și ușor de folosit, adoptată cu succes de mii de profesioniști HoReCa din Europa.


shutterstock_388831654

2. Mediul digital, noul mod de a comunica direct cu clienții tăi

Spune povestea afacerii tale prin fotografii, imagini video și prin cuvinte. Comunicarea cu clienții tăi trebuie să se alinieze cu brandul tău: pune accent pe echipă, ingredientele folosite, rețete sau oferte, astfel încât cei care iau contact cu restaurantul prin Social Media să aibă sentimentul că sunt deja familiarizați cu atmosfera lui și să își dorească să retrăiască, făcând o rezervare sau să o recreeze acasă, plasând o comandă.

Scopul: să îmbunătățești modul în care este percepută locația ta într-un mediu digital foarte competitiv.

Citește mai multe recomandări pentru a fi mai aproape de clienții tăi în mediul digital.


3. O nouă eră pentru igienă


Măsurile speciale de igienă și dezinfectare au fost adoptate de toată lumea, dar în sectorul ospitalității acest lucru a fost resimțit cu atât mai puternic. Grija pentru a nu răspândi noul coronavirus a dus la noi proceduri și nevoia de suplimentare a produselor de igienă folosite, ceea ce a însemnat și creșterea costurilor pentru antreprenori. Totuși, când vine vorba de siguranță, nu pot exista compromisuri.

Scopul: să fii la curent și să respecți toate normele în vigoare.

Află mai multe despre măsurile de igienă necesare în prezent în articolul dedicat.

shutterstock_1742687042
shutterstock_1932225503

4. Diferențierea pe o piață marcată de provocări

Pe o piață competitivă și marcată de provocări, un antreprenor din sectorul HoReCa nu mai poate spera să aibă succes fără o strategie bine pusă la punct. Este important să îți construiești o identitate pornind de la premisa că un client alege emoții și experiențe în care să-și investească timpul și banii. Așadar, ca partener al afacerii tale, îți recomandăm să îți bazezi strategia pe următorii doi piloni:

- Autenticitatea. Motivul pentru care te aleg clienții și care te face special în defavoarea altor locații.
- Experiența. Ce propui din punct de vedere al ofertei și serviciului și modul în care clientul percepe ceea ce îi oferi.

Scopul: să conturezi o identitate pentru brandul tău, evaluând piața și concurența, să-ți pui în valoare punctele forte.
Citește articolul pregătit pentru tine despre strategia unui restaurant de succes.


5. Optimizează! Treci de la un „meniu”, la un „meniu de succes


Niciun antreprenor nu își mai permite să prezinte un meniu ca o simplă listă de preparate. De la alegerea strategică a ingredientelor folosite, în funcție de costuri, eficiență și poziționare, până la denumirile folosite la prezentarea rețetelor și modul de descriere a ingredientelor și imaginile care le însoțesc, totul converge spre un concept menit să cucerească clientul, să îl tenteze să comande cât mai multe produse și să aibă sentimentul că intră într-o lume nouă, cu arome și gusturi delicioase.

Scopul: să crești vânzările.

Citește sfaturile pentru optimizarea meniului tău.

shutterstock_538621282

6. Reducerea pierderilor, un nou mod de a privi costurile și a reduce cheltuielile


Cifrele nu mint. Trebuie să privești cu atenție situațiile și să iei niște decizii importante. Pornește de la întrebări precum: câți clienți poți primi în locația ta (interior / exterior), care este costul mediu al bonului, ce costuri ai cu chiria și angajații, cât investești în promovare. Împarte costurile fixe în trei capitole pentru a vedea problemele și soluțiile: cele pe care nu le poţi atinge, cele pe care le poţi revizui și cele variabile.

Scopul: să identifici nevoia de lichidități, să evaluezi un posibil credit și să găsești soluții pentru a micșora costurile.

O soluție la îndemână pentru diminuarea costurilor este gestionarea eficientă a deșeurilor, mai precis reducerea risipei alimentare.

7. Cum să creezi valoare adăugată afacerii tale, pe termen lung


Ca să fii alegerea numărul 1 pentru clienții tăi este nevoie să identifici valoarea adăugată a afacerii tale și să te concentrezi pe strategii de îmbunătățire a experienței clientului. Pornind de la călătoria clientului, de la momentul în care decide că va comanda sau va merge la un restaurant, până la cum se simte când pleacă și ce review a lăsat, trebuie să fii pregătit să intervii în toate punctele cheie.

Scopul: să îți adaptezi oferta în funcție de piață și de așteptările clientelei, pentru a avea mai mult succes.

Citește articolul pregătit pentru tine despre creșterea valorii adăugate a afacerii tale.
shutterstock_1052759705
shutterstock_1841333752

8. Fidelizează-ți clienții și atrage unii noi


Criza actuală ne-a scos pe toți din zona de confort și ne-a schimbat modul de viață. Este valabil și pentru clienții HoReCa: ei au acum noi obiceiuri de consum și preferințe diferite. Sunt mai exigenți privind igiena și siguranța alimentară, sunt mai preocupați de sănătatea lor și asta are impact asupra nutriției, sunt mai cumpătați în ceea ce privește cheltuielile pentru relaxare și divertisment, dar și multe altele. Studiază acest nou comportament, ca să înțelegi nevoile și dorințele clienților tăi și pentru a te ridica la nivelul așteptărilor lor.

Este important de reținut că, în medie, un local are 80% clientelă fidelă. Așadar, cu cât convingi mai mulți clienți să revină, cu atât ai vânzări mai crescute.


 Scopul: să găsești puncte în călătoria clientului din era post-covid pe care să le poți îmbunătăți, pentru a-i câștiga încrederea și simpatia.


Avem mai multe sfaturi pentru tine, dezvoltate pe larg, în articolul dedicat despre obiceiurile consumatorilor.

9. Echipa, sufletul afacerii tale

Multe lucruri s-au schimbat în ultima perioadă, dar un lucru rămâne la fel: angajații tăi sunt sufletul afacerii. Felul în care ei interacționează cu clienții, pregătesc mâncarea și o servesc formează percepția despre localul tău. Instruirea personalului și organizarea perfectă printr-un program clar și delegarea cu tact a sarcinilor te vor ajuta să depășești mai rapid perioada dificilă prin care trecem.

Scopul: să formezi o echipă puternică, motivată și organizată care să facă față provocărilor și să creeze experiențe plăcute pentru clienți.

Citește despre rezolvarea nevoilor personalului tău și o organizare eficientă în articolul pe această temă.

shutterstock_384835423

10. Bugetul afacerii tale, cel mai spinos punct al discuției


Drumul prin care ajungi de la ideea unei afaceri la o companie profitabilă are mai multe etape și în gestionarea bugetului trebuie luate în calcul, cu toată seriozitatea, atât situațiile neprevăzute, cât și soluții precum creditele sau ajutoarele de la stat. Abonează-te la newsletter-ul METRO și urmărește articolele cu informații utile pregătite de noi cu ajutorul consultanților și experților, pentru a fi la curent cu noutățile de interes pentru tine.

Scopul: să nu pierzi nicio oportunitate de a primi lichidități.


În plus, folosește-te de resursele pe care le ai cât mai eficient și strategic. Îți oferim câteva perspective creative pentru ca afacerea ta să atragă mai mulți clienți și să fie mai profitabilă.


Să privim cu optimism și curaj spre viitor! Te poți baza pe efortul nostru constant de a veni cu soluții rapide și eficiente pentru ca afacerea ta să repornească. Suntem alături de tine! Succesul tău e afacerea noastră!