Orez

Ghid de fierbere a orezului

Orezul este unul dintre cele mai consumate alimente de către populația Globului, mai ales de către Asia. Tipurile de orez diferă în funcție de mai multe caracteristici cum ar fi dimensiunea bobului de orez, dar și textura sau culoarea. În funcție de aceste proprietăți, orezul se fierbe diferit. Iată aici un ghid de fierbere complet:

Tip de orez Raport     orez:apă    Sugestii Timp de gătire
Arborio 1:2,5 -3 Nu se clătește cu apă. Se folosește la risotto 20-25 minute
Basmati 1:1,75 Se clătește bine. Bucătărie asiatică 20-25 minute
Orez brun 1:2,5 Nu se clătește cu apă. Garnituri, salate 35-40 minute
Orez prefiert 1:2,5 Orez la abur, la cuptor, garnituri 20-25 minute
Orez cu bob lung 1:2,0 Bucătăria asiatică, amestec de orez și legume 18-23 minute
Orez salbatic 1:3,0 Se clătește bine. Textură crocantă 40-50 minute


Prin fierbere, orezul alb  nu mai prezintă pericol de declanșare a diabetului (dacă este consumat frecvent).

Numărul de calorii din orez scade la jumătate prin fierbere datorită modului în care este transformat amidonul din orez în glucoză și mai apoi în glicogen. Glicogenul are nevoie de mai puțin timp pentru a fi asimilat de organism.

Orezul pentru sushi este un orez special, un orez cu bob scurt, care după ce este fiert se lipește, putând fi modelat. Principala caracteristică a acestui orez este gradul de stickiness, deosebindu-l astfel de orezul cu bob lung. Orezul pentru sushi se fierbe în proporție de 1 la 1, o măsură de apă la o măsură de orez. Perioada de fierbere este de 10 minute din momentul în care apa clocotește, apoi se lasă 15 minute să se odihnească.

Așadar, trebuie să știi cum să gătești orezul pentru a putea beneficia de gustul, aroma și proprietățile lui nutritive.