Vinurile anului

Sfaturi pentru promovarea vinului

Cumpărarea vinului poate deveni o perspectivă intimidantă pentru clienți: de multe ori, aceștia fie cumpără o sticlă de “orice” de pe raftul supermarketului, fie intră într-un magazin de specialitate unde se simt ușor ignorați și unde personalul poate nu este interesat să îi ajute să facă o alegere informată.

Supermarketurile nu oferă decât sticle pe un raft, fără ca personalul să ajute la alegerea vinului fără descrieri, și un sortiment de vinuri produse în fabrică, în general de slabă calitate. Magazinele de vinurile fine sunt grozave pentru colecționarii de vinuri, însă oferă o selecție care de obicei este mult mai scumpă decât sunt dispuși majoritatea băutorilor de vin să plătească, într-o atmosferă intimidantă.

Prin intermediul METRO, clienții dumneavoastră nu trebuie să aibă bugete foarte mari pentru a avea acces la vinuri de calitate. Producătorii mai mici care creează vinuri de calitate pot fi accesibili și celor cu bugete modeste.

METRO se concentrează pe o selecție de vinuri la prețuri accesibile și ușor de asortat. Orice client poate fi sigur că va pleca atât cu un vin bun, cât și cu o înțelegere solidă a achiziției sale.

Pentru 2018, am reușit să găsim un vin care să se potrivească perfect pe gusturile clienților voștri - La Sastreria.

La Sastreria, adică atelier de croitorie, este un vin conceput exclusiv pentru METRO și provine din regiunea Aragon, orașul Cariñena, dintr-o podgorie tânără, care se concentrează pe producerea de vinuri de înaltă calitate și inovatoare.

Cariñena este una dintre cele mai vechi regiuni viticole în Spania şi are o reputaţie excelentă în întreaga lume datorită solurilor sale stâncoase. 

Această regiune are și cea mai bună climă pentru podgorii. O climă continentală extremă cu influențe mediteraneene, veri fierbinți și ierni reci, cu diferențe mari de temperatură între zi și noapte (500-800 m altitudine), precipitații mai puţin de 250 l/an, vânt constant, rece şi uscat, numit Cierzo sau versiunea spaniolă a Mistralului.

Situarea geografică (la poalele dealurilor iberice Algiren, având o altitudine de 500-800 m) și un teren perfect au contribuit la existența unor podgorii vechi de peste 50 de ani și la producerea unor vinuri de mare valoare.

Gama de vinuri La Sastreria este foarte versatilă, capabilă să se adapteze tuturor tipurilor de gastronomie și oricărei ocazii. Designul etichetei îmbină artele croitoriei și viticulturii.

Vinurile sunt făcute din struguri de Garnacha, o varietate foarte la modă în acest moment. Eticheta cuprinde trei vinuri: Roșu, Alb și Rosé.

 

Vinul roșu

Culoarea intensă a cireșelor negre cu nuanțe de violet contribuie la aspectul atractiv al vinului. Are un parfum complex cu aromă de fructe roșii și negre și un gust persistent. Pe cerul gurii, vinul denotă o aromă puternic fructată, perfect echilibrată și care inundă toată gura. Se servește alături de fripturi și salate bogate.

 

Vinul rose

Are o culoare luminoasă de căpșună și un parfum intens, cu aromă de fructe roșii, nuanțe florale și tonuri de caramel. Pe cerul gurii, vinul are corp, este fructat și bine echilibrat. Are un gust persistent dominat de fructe roșii aromatice.

Se servește alături de preparate din orez, pește albastru și alb, tapas spaniole, paella sau risotto de ciuperci.



Vinul alb

Are culoarea galben pal strălucitor cu tonuri de verde, care îi denotă tinerețea. Mirosul este curat şi cu aromă intensă (caise proaspete, ananas, lămâie). Pe cerul gurii, vinul este foarte fructat și cu o aciditate bine echilibrată. Este învăluitor, revigorant și răcoros.

Se servește alături de: risotto, tartar de somon şi ton, halibut la grătar, salată cu brânză de capră, calamar prăjit şi fructe de mare.

Iată câteva sfaturi de marketing legate de cum vă puteți promova selecția de vinuri:

  1. Vorbiți cu clienții. Spuneți-le mai puțin despre pH-ul vinului și mai mult despre poveștile care fac brandul La Sastreria diferit.

     

  2. Întotdeauna scrieți bilețele personale atunci când faceți livrări de vinuri.

     

  3. Aveți grijă ca vinurile să fie vizibile, în primele rafturi. Puteți face și aranjamente speciale, cu brânzeturi, mezeluri sau măsline alături.

     

  4. Găzduiți degustări de vinuri. Aceste evenimente speciale reprezintă o modalitate excelentă de a atrage noi clienți și de a le prezenta diverse produse. Puteți oferi reduceri la brandurile prezentate la evenimente pentru a-i încuraja pe oameni să cumpere.

     

  5. Ascultați nevoile clientului și fiți atenți la detaliile pe care vi le menționează: ce fel de cină dorește să pregătească, sau ce fel de cadou, pentru ce ocazie, pentru a-i putea recomanda sortimentul potrivit.